سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024
فرمانده انتظامی استان ایلام:

امنیت و آرامش روانی جامعه، آوردگاه تلاش پلیس ایلام در نوروز ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۲:۳۰ چاپ کدخبر: 6058

به گزارش آفتاب ایلام ؛سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: امنیت و آرامش زیربنای پویایی و حرکت به سمت جلو در یک جامعه توسعه یافته است تا کسانی که در این اجتماع زندگی می‌کنند بتوانند به خوبی و با آرامش هدف‌های خود را دنبال کرده و چرخه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ... خود را به سمت جلو هدایت کنند.

او با بیان اینکه در روز‌های آینده طرح‌های مختلف انتظامی نیز با اقتدار پیگیری خواهد شد، بیان کرد: در راستای انتظام بخشی و نهادینه کردن امنیت اجتماعی ترافیکی و انتظامی، پلیس در ایام نوروز از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با اجرای طرح‌های مختلف عملیاتی و در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ماه ۷۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری در سطح استان کشف، و در این راستا تعداد ۶۲ نفر دستگیر شد.

او یادآور شد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ نیز یکی دیگر از اقدامات خوب پلیس استان در ایام نوروز بود که در اجرای این ماموریت‌ها، بیش از ۳۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و ۹۲ نفر از سوداگران مرگ و معتادان متجاهر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه پلیس استان به منظور تحقق شعار سال مقام معظم رهبری، اقدامات خوبی را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی به منظور حمایت از تولید، به منصه ظهور رساند، لذا در اجرای ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی استان، کشف بیش از ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق و شناسایی مجرمان اقتصادی بوده که جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شده اند.

وی اعلام کرد: امسال با تدابیری انجام گرفته ازجمله بلوک بندی نقاط جرم خیز، افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوسی که صورت گرفت شاهد توفیقاتی درز زمینه کشف سرقت و دستگیری سارقان بودیم که در این مدت ۳۵۹ فقره سرقت کشف و ۱۴۷ نفر سارق شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای مختلف طرح‌های انتظامی و ترافیکی در سطح استان ایلام اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی بیش از ۳۱۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف که اقدام به حرکات نامتعارف و مخاطره آمیز کرده بودند در راستای مطالبه به حق مردم توقیف و روانه پارکینگ شدند که ۲۳۸ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او یادآور شد: به منظور کاهش حوادث و سوانح ترافیکی، با بسیج تمام امکانات و همچنین بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و الکترونیکی در حوزه محور‌های مواصلاتی و درون شهری سعی کردیم امنیت و انتظام ترافیکی را در کل جاده‌های درون و برون شهری استان برقرار کنیم.

سردار القاصی مهر در ادامه، با بیان اینکه در ایام نوروز امسال، با رشد ۱۰۵ درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس را شاهد بوده ایم، افزود: تمام ماموریت‌های ناجا و نحوه اجرای آن منطبق بر اصول و مبانی دین مقدس اسلام است؛ و پلیس همواره در کنار مردم بوده و تمام سعی و تلاش خود را در جهت حفظ حقوق آنان بکار خواهد بست تا ماٌمنی مطمئن و اثر گذار برای شهروندان باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام، درخاتمه با اشاره به اینکه اقتدار، رعایت حقوق شهروندی، اخلاق‌مداری از خصوصیات بارز پلیس است، اظهار کرد: نیروی انتظامی با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و در این راه نیازمند همکاری و همراهی مردم در اجرای مختلف طرح‌های انتظامی ترافیکی هستیم.

انتهای پیام/ د



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان