پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین محمدصالحی دارانی نماینده فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر دامداری‌های سنتی، مرغداری‌ها، حوزه طیور و دام تعطیل شده است، گفت: هیچ حمایتی از طرح‌های دام و کشاورزی کوچک نشده است.

وی ادامه داد: نهاده‌ها دست دلالان افتاد و این بلا گریبان کشاورزان را خواهد گرفت. نتیجه این مسئله حضور مردم محروم در صف‌های طولانی خرید مرغ شد.

نماینده فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت  اظهار کرد: خرید تضمینی محصولاتی مانند سیب زمینی که سال قبل ۶۰۰ تومان بود، بیش از ۲۰۰۰ هزار تومان برای کشاورز هزینه داشته است. آب منطقه‌ای و برق منطقه‌ای در زمینه نصب کنتور و... کشاورزان مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

محمدصالحی دارانی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای سیب زمینی و پیاز ندارد، تصریح کرد: کمبود تراکتور از معضلات کشاورزی کشور است. با کدام سیاست به خارج کشور تراکتور صادر کردیم؟ دستور دهید برای سیب زمینی کار‌ها برنامه‌ای تدوین شود و از مشکلات نجات پیدا کنند. علاوه بر کرونا، بروکراسی اداری کشاورزان را با معضل مواجه کرده است.

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان