پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

هیولای منحوس کرونا بار دیگر در سایه سهل انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بر فراز آسمان ایلام به پرواز درآمد و قربانیان خود را به زانو دراورد.

آفتاب ایلام_سمیه آذرمهر فعال رسانه ی

کرونا ویروس که دیگر خود را شریک زندگی مردم می داند بار دیگر ثابت کرد می تواند با استفاده از کوچکترین فرصت ها تحریم های بهداشتی را دور بزند و بر زندگی مردم غلبه کند.

وزارت بهداشت هر روز بر طبل رعایت توصیه های بهداشتی می کوبد اما گویا مردم صدای این دهل را نمی شنوند و برای ورود این ویروس به زندگی خود دلبری می کنند.

استقبال متقاضیان از این ویروس منحوس و کشنده سبب شده شرایط شیوع کرونا در استان با افزایش تصادعی تعداد بستری ها به سمت بحرانی شدن حرکت کند.

مسوولان بهداشتی استان از روند افزایشی بسترهای کرونا ابراز نگرانی می کنند و معتقد هستند اگر مردم همکاری نکنند روزهای بحرانی و پشیمان کننده در پیش خواهیم داشت.

بر اساس اخرین امار دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۲۹ هزار و ۶۳۵ نفر و مجموع فوت شدگان نیز ۶۷۸ نفر هستند.

*ایلام در شرایط خطرناک و اورژانسی قرار دارد

 استاندار ایلام با تعیین ضرب الاجل ۲ هفته‌ای برای مهار کرونا در استان اظهار کرد: اگر در این مدت نتوانیم کرونا را مهار کنیم قطعاً جمع کردن اوضاع دشوار خواهد شد و بیمارستانها ذخیره پذیرش بیماران را نخواهند داشت.

محمد نوذری افزود: همه‌ی عوامل ستاد استانی کرونا باید ظرف دو هفته پیش‌رو تا مهار کرونا شب و روز نداشته باشند و تمام قد پای کار باشد.

وی تاکید کرد: کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید در راستای مقابله با کرونا همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهند و مردم هم برای کاهش شیوع و قطع زنجیره کرونا اهتمام داشته باشند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مجموع ۱۲ شهرستان استان، شهرستان های دهلران، آبدانان، ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان