سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

img 20210408 150109 334

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام با مدیر عامل پالایشگاه ایلام دیدار کرد

به گزارش آفتاب ایلام /مهدی اصلانی کرچی در این دیدار با تقدیر از اقدامات مسوولان پالایشگاه گاز که سبب پیشرفت آن شده اظهار داشت: چندین سال است که حمایت از تولید یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و بر همین اساس امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامید.

تلاش برای فعالیت بهتر مدیران؛

رییس سازمان بازرسی استان ایلام با بیان اینکه پالایشگاه گاز نقش کلیدی در فعالیت‌های اقتصادی استان دارد افزود: ما در تلاشیم که مدیران بهتر از گذشته فعالیت کنند و با توجه به گزارشات ارائه شده‌ مشخص است که مسئولین پالایشگاه گاز استان توانسته اند بهتر از گذشته فعالیت نمایند.

وی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری از منابع موجود اضافه کرد: در برخی بازرسی‌ها مشاهده می‌شود که هیچ سو استفاده ای از سوی مدیران انجام نشده اما به دلیل بی‌توجهی و عدم استفاده صحیح از منابع ، سبب هدر رفت منابع شده‌اند.

اصلانی کرچی اضافه کرد:با توجه به اینکه پس از راه اندازی واحد الفین شرکت پتروشیمی که موجب خرید مقدار اندکی از گاز ال پی جی از شرکت پالایشگاه گاز ایلام شده و از عملیات فلرینگ یا سوزاندن گاز مذکور کاسته شده و شاهد کاهش آلودگی‌ زیست محیطی بوده ایم و ضروری است با رایزنی‌ها و جلسات لازم توسط شرکت های پالایشگاه گاز و شرکت پتروشیمی جهت کاهش فلرینگ و آلودگی زیست محیطی برای فرآوری و شیرین سازی و کسب درآمد بیشتر شرکت اقدام شود.

لزوم رعایت نکات زیست محیطی؛

رییس بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه تقویت فلورین جزئی دیگر از اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد افزود: دفع اصولی پسماندها و افزایش فضای سبز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت نکات زیست‌محیطی اضافه کرد :بی‌توجهی به نکات زیست‌ محیطی در درازمدت سبب بروز مشکلات جدی خواهد شد.

اصلانی کرچی اضافه کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بروز مشکلات و نارضایتی‌هایی برای پیمانکاران بوده‌ایم
باید شفاف سازی مفاد قراردادها برای پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

مدیر کل بازرسی استان گفت: افزایش محصولات تولیدی یکی از اقدامات مهم و مثبت پالایشگاه گاز ایلام است.

پالایشگاه ایلام تنها پالایشگاه غرب کشور؛

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام نیز در ادامه با بیان اینکه این‌پالایشگاه در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسیده است گفت: پالایشگاه گاز ایلام چون تنها پالایشگاه غرب کشور است از اهمیت استراتژیک برای شرکت ملی گاز برخوردار است و مشابه ترین پالایشگاه به پارس جنوبی است.

روح‌الله نوریان با بیان اینکه روزانه ۶/۸ میلیون مترمکعب گاز ترش از تنگه بیجار دریافت می‌شود گفت: این پالایشگاه دارای ظرفیت تولید ۵/۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است.

وی به تولید ۶۵۰ تن ال.پی.جی در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: حدود 500 تن میعانات گازی و 420 تن اتان و 250 تن گوگرد نیز در این پالایشگاه تولید می‌شود.

تولید ۳۱ تن اتان

نوریان ادامه داد: سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا و همچنین تحریم‌ها یک و نیم میلیارد مترمکعب تولید گاز در شبکه انجام‌ شده و ۷۱ هزار تن ال.‌پی .جی در سال گذشته تولید شده است که نسبت به سال ۹۸ سه‌برابر شده‌است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام ادامه داد: سال گذشته با توجه به راه‌اندازی واحد الفین شرکت پتروشیمی تولید 31 تن اتان انجام شده که سنوات گذشته این میزان صفر بوده‌است.

نوریان خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در خصوص بومی‌سازی قطعات انجام شده‌است و خوشبختانه توانسته‌ایم تا حد قابل توجهی از وابستگی ‌ها در این زمینه را بکاهیم.

تولید ۴۶ هزار مگاوات ساعت برق

این مسوول با اشاره به تولید ۶۹ هزار تن گوگرد طی سال گذشته گفت: تولید گوگرد 5 درصد نسبت‌به سال ۹۸ رشد داشته‌است.

وی افزود: در راستای کمک به استان جهت جلوگیری از قطعی برق ،از اول خرداد تا پایان شهریور سال گذشته برق مازاد نیاز را به شبکه برق استان تزریق کردیم و ۴۶ هزار مگاوات ساعت برق تحویل شبکه داده شد که ۵۱ درصد نسبت‌به سال قبل رشد داشته‌است.

نوریان در پایان گفت: در بحث محیط زیست به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی اقدامات مطلوبی انجام‌شده است و در زمینه پساب یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌ها در پالایشگاه گاز ایلام فعال است و خروجی پساب پالایشگاه کاملاً استاندارد است.



نویسنده: سمیه محمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان