جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام ؛  معرفی بسطامی رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان ایلام با عنوان این مطلب که با جهش آمار بستری‌ها مواجه هستیم ، گفت : برای مهار کرونا در مناطق قرمز محدودیت و تعطیلی گروه شغلی دو، سه، چهار را به اجرا گذاشتیم.

وی با اعلام هشدار در خصوص قرار داشتن کل مناطق استان در شرایط سخت کرونایی بیان کرد : مردم و مسئولان باید همراهی‌های خود را با مصوبات ستاد استانی و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بصورت اجتناب ناپذیری افزایش دهند.

بسطامی افزود: در حال حاضر میزان مراجعات افراد مبتلا به کرونا بسیار بالاست واین یک هشدار کلی برای رعایت عاجل تمام پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌های درمانی است.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در سطح ادارات هم مدیران کل باید پاسخگوی شرایط و حسن نظارت بر رعایت پروتکل‌های باشند تاکید کرد: قصورات احتمالی در این خصوص پذیرفتنی نیست و با دستگاه‌هایی که در اعمال نظارت‌های داخلی مماشات کنند و در راه اندازی اپلیکیشن ماسک هم تعلل به خرج دهند برخورد خواهد شد.

وی همچنین با بازخوانی این موضوع که دورکاری کارمندان خانم‌های باردار، خانم‌های شیرده، کارکنان با بیماری زمینه‌ای ،باید در این شرایط خاص مورد توجه مدیران قرار گیرند گفت: فعالیت سایر کارکنان اداری در مناطق قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت ، نارنجی ۵۰ درصد و در مناطق زرد هم با ۷۰ درصد ظرفیت خواهد بود.

بسطامی برگزاری همایش ها ،جلسات اداری را در شرایط قرمز و نارنجی استان ممنوع اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در مناطق و شهر‌های وضعیت قرمز، مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ و در مناطق و شهر‌های وضعیت نارنجی سطح شغلی ۳ و ۴ تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و در مناطق و شهر‌های وضعیت زرد محدودیت سطح شغلی ۴ کماکان برقرار است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در فراز دیگری همچنین تاکید کرد : مراکز تهیه وطبخ موادغذایی، خوراکی،کافی شاپ، باپذیرش مشتری ،شامل تمام گروه‌های مواد غذایی سرد،گرم، آشامیدنی ،بستنی، آبمیوه،خشکبار، شیرینی ،تا تغییر وضعیت کرونایی قرمز در استان ممنوع است.

وی اضافه کرد:بوستان‌ها ومراکز تفریحی و پاساژ‌ها، مراکز خرید وفروش وبازار‌های موقت هم تا اطلاع ثانونی تعطیل هستند.

بسطامی از فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواست نسبت به پوشش تبلیغاتی محیط اقدام کنند وخطرات ویروس جهش یافته را در اماکن پر تردد به تصویر بکشند.

وی افزود: همچنین فرمانداران شهرستان‌ها ورودی شهرستان‌ها را برای خودرو‌های مهمان ومسافر وغیرمحلی مسدود کنند و همچنین برای روز‌های پنج شنبه وجمعه باید تمام آرامستان‌ها "بالاخص آرامستان علی صالح و بهشت رضا ایلام "رفت وآمد کامل ممنوع شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از رسانه‌های مکتوب، مجازی و صداوسیمای مرکز ایلام هم گفت: تمام ارکان مقابله با کرونا تلاش کنند با بهره گیری از ظرفیت فوق العاده رسانه‌ها در خصوص شرایط حساس کرونایی استان اقناع سازی واطلاع رسانی کنند.

وی در پایان گفت: بنا بر تاکیدات استاندار ایلام، جلسات قرارگاه بصورت روزانه برگزارمی شود و دستگاه‌هایی که مسئولیت اصلی بر دوش دارند باید بصورت مداوم گزارش عملکرد خود را به قرارگاه عملیاتی ارائه نمایند.

انتهای پیام / غ



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان