سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

به گزارش  آفتاب ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: عمده بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان ایلام ، معادل ۶۴ درصد بدون هرگونه بیماری زمینه‌ای هستند که این مساله بیانگر اهمیت رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان ۷۶ نفر معادل ۳۶ درصد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

صادقی فر مجموع بیماران بستری مراکز درمانی این استان را ۲۱۳ نفر بیان کرد و ادامه داد: عمده بیماران به تعداد ۱۱۶ نفر مرد و ۹۷ نفر نیز زن هستند.

وی کمترین سن بستری بیماران کرونایی در این استان را کودک ۲ ساله و بیشترین گروه سنی بستری را ۴۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: میانگین سنی بیماران بستری مراکز درمانی این استان ۴۴.۶ سال است.

 صادقی فر با ابراز تاسف و نگرانی از افزایش ابتلای درون خانوادگی کرونا در استان ایلام ، بیان کرد: این مساله بیانگر خطر تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی بوده که در این ایام بسیار خطرناک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان در حال تکمیل است، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی موجود ، مردم از تردد غیرضروری پرهیز کرده و در صورت نیاز به خروج از منزل ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی تجمع‌ها را مهمترین عامل شیوع کرونا دانست و بیان کرد: تجمع‌ها اعم از کوچک و بزرگ این روز‌ها بسیار خطرناک بوده و مردم باید برای حفظ سلامت خود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ن



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان