پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

ضرورت تشکیل مجمع خیرین حمایت از تولیدات دانش بنیان در استان/ نهادها و بنیادهای انقلابی از تولیدات دانش بنیان حمایت کنند

اصلانی گفت: تشکیل مجمع خیرین حمایت از تولید در استان به ویژه تولیدات دانش بنیان زمینه ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه مردمی و فعال شدن خیریه ها برای کمک به تولید خواهد بود.

مدیرکل بازرسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و محل پروژه احداث ساختمان پارک علم و فناوری ایلام اشاره و اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان پیشران جهاد اقتصادی کشور هستند و  حمایت از تولیدات شرکت دانش بنیان و گره گشایی از مشکلات آن ها از اولویت های سازمان بازرسی است.

 

« مهدی اصلانی کرچی» با بیان اینکه جهاد اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری قطعا با حضور شرکت های دانش بینان و تولیدات داخلی محقق می شود، افزود: تمامی مدیران و مسئولان باید بسترهای لازم را برای حل مشکل این واحدها فراهم نمایند.

 

وی ضمن تشکر از پیگیری های خوب مدیر پارک علم و فناوری استان، فعالیت های مبتکرانه و نوین شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناورانه به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت ورود نهادهای انقلابی و سرمایه داران برای کمک به تولید اشاره کرد و گفت: در صورت همدلی، هم افزایی، نگاه جهادی مدیران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی قابل تحقق است.

 

اصلانی کرچی یادآور شد: مسئولان پارک علم و فناوری استان با همفکری جوانان نخبه فعال در مجموعه پارک، می توانند زمینه های لازم را برای تهیه و معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان در تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، شرکت های سرمایه گذاری شستا، شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی کشوری، صندوق تأمین اجتماعی و شستا قراهم و اقدام کنند.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام به زمینه های جلب و جذب سرمایه های مردمی برای مشارکت با شرکت ها و واحدهای دانش بنیان و فناورانه  تاکید کرد و یادآور شد: بایستی زمینه های مشارکت مردمی را برای سرمایه گذاری و مشارکت مردم در شرکت های دانش بنیان را شناسایی و عملیاتی کرد تا گام های موفقیت در این جهاد اقتصادی بزرگ برداشته شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه مردمی و فعال شدن خیریه ها برای کمک به تولید، می توان با استفاده از تجارب موفق در تشکیل و فعالیت مجامع خیریه مدرسه سازی، سلامت و مسکن، برای بررسی و تشکیل مجمع خیرین تولیدات دانش بنیان و فناورانه و بهره گیری از  کمک های خیریه مردمی به منظور حمایت‌ از فعالیت های جوانان فعال در هسته ها، واحدها و شرکت های دانش بنیان و همچنین سرمایه گذاری های مولد و ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان اقدام کرد.

 

اصلانی ابراز کرد: در راستای تحقق فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی و دستورات ریاست قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و بررسی های کارشناسی و عملیاتی شدن پیشنهادها و توصیه های فوق و هر گونه حمایت قانونی از پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناورانه همکاری خواهد کرد و ان شاءالله از ظرفیت شرکت ها و واحدهای مذکور به عنوان ناظران یا مشاوران افتخاری در همکاری با کمیسیون های علمی و تخصصی بازرسی کل استان استفاده خواهد شد.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان