جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

مدیر کل بازرسی استان ایلام:

ضرورت تامین مرغ بازار در ایام ماه مبارک رمضان

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام گفت:
باتوجه به شروع ماه مبارک رمضان، تقاضای بازار برای خرید مرغ افزایش می یابد ومسولین و متولیان تامین و تولید مرغ استان باید نیاز روزانه بازار مصرف استان را تامین نمایند.

مهدی اصلانی کرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت: باتوجه به شروع ماه مبارک رمضان، تقاضای بازار برای خرید مرغ افزایش می یابد و باید خرید و ذخیره‌ سازی مرغ برای توزیع در بازار ماه رمضان انجام گیرد.

وی افزود: بر اساس نیاز سرانه مصرف مرغ در استان، برآورد شده است که در ماه رمضان و حتی ماه های آینده روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ در بازارهای مصرف استان توزیع شود.

اصلانی کرجی از مسوولان متولی تامین و توزیع مرغ خواست: تفاهم نامه و قراردادهای محکم همراه با تضامین قابل اجرا مبنی بر تامین مرغ مورد نیاز بازار به مقدار تعیین شده روزانه توسط ستاد تنظیم بازار با کشتارگاه های استان و در صورت نیاز با کشتارگاه های دیگر استان های همجوار منعقد کنند.

وی تاکید کرد: در صورت عدول کشتارگاه ها از مفاد قرارداد منعقد شده باید با مسوولان کشتارگاه ها برخورد جدی و در صورت لزوم به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شوند و حتی مدیران و مسوولان کشتارگاه تغییر یابند.

اصلانی ادامه داد: همچنین واحدهای مرغداری نیز در قبال دریافت نهاده های دولتی موظف به افزایش جوجه ریزی و تحویل مرغ به کشتارگاه ها هستند.

وی افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان ایلام مقرر شد در خصوص وضعیت نظارت بر چرخه تولید تا فروش مرغ به خریدار، علاوه بر گشت های روتین از ظرفیت بسیج مردمی و نظارت های همگانی و مشارکت عمومی استفاده شود و هر فرد یک ناظر و بازرس در این زمینه باشد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای نزدیک به ۴۰۰ واحد مرغداری مجاز است و میزان مرغ تولیدی استان ایلام سه برابر نیاز مصرف استان است.

در ماه های اخیر بازار مرغ استان ایلام با نوسانات توزیع و قیمت مواجه بود و این موضوع در روزهای منتهی به پایان سال گذشته و تعطیلات نوروزی جدی تر شد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان