جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام؛ عبدالصباح کارزانی با بیان اینکه یکی از عمده دتلایل افزایش تماس با اورژانس اجتماعی ایلام مشکلات ناشی از کرونا بوده است افزود: همچنین در این مدت گروههای سیار اورژانس اجتماعی تعدادی از مشکلات افراد تماس گیرنده با خط اورژانس اجتماعی بصورت حضوری بررسی و رفع شده است.

وی شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده در محلات، شناسایی کانون‌های آسیب، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی، ارجاع و ارایه خدمات مددکاری و مشاوره از طریق ۶ پایگاه خدمات اجتماعی به ۲ هزار و ۵۸۷ نفر را از دیگر خدمات این حوزه در سال گذشته عنوان کرد.

معاون بهزیستی ایلام همچنین به پویش همدلی بخشش اجاره بها مهد‌های کودک در ایام تعطیلات کرونایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه از سوی صاحبان ساختمان مهد‌های کودک یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال برای ۶۰ مهد کودک استان بخشش اجاره صورت گرفته است.

کارزانی از ساماندهی ۵۲ کودک بی سرپرست و بدسرپرست از طریق مراکز نگهداری و یا خانواده‌های جایگزین اشاره کرد و یادآور شد: همچنین سال گذشته خدمات درمانی، مالی و معیشتی شیرخشک به یک هزار و ۴۱۱ کودک چند قلو ارایه شده که نسبت به سال ماقبل آن افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: پارسال تبلت آموزشی به کلیه فرزندان تحت پوشش امور شبه خانواده بین سن ۱۳ تا ۱۸ سال اهدا و همچنین کمک هزینه ارتقا تحصیلی به یک هزار و ۸۶۹ دانش آموز مقاطع مختلف و دانشجویان به مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

کارزانی پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی شهری و روستایی زنان سرپرست خانوار به تعداد ۲ هزار و ۲۹۴ نفر و اجرای طرح خدمات مالی خرد و تشکیل ۵۲ گروه به تعداد یک هزار و ۴۰ نفر با پرداخت ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به گروه‌ها را از دیگر فعالیت‌های شاخص این معاونت در طول سال گذشته برشمرد.

۳۳ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.  



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان