جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024


تاکیدات استاندار ایلام در ستاد استانی کرونا:
مدیریت کرونا یک کار جمعی است همه باید پای کار باشند/ محدودیت ها همچنان تا پایان هفته ادامه دارند

وضعیت استان مناسب نیست تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها روند افزایشی دارد، میزان مبتلایان از ۲۱ فروردین تا دیروز با ۱۸۶۹ نفر افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد، میزان بستری ها ۶۰ درصد و آمار فوتی ها بسیار نگران کننده است تنها در چند روز گذشته۲۰ نفر از همشهریان را از دست دادیم.

اکثرشهرستان های استان در وضعیت خیلی خطرناکی قرار دارند، ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده است، حال شهرهای کوچک وخیم تر است.
در شهرستانهای آبدانان، دهلران، دره شهر، بدره و سیروان روند افزایشی بیماری به نسبت جمعیت بسیار نگران کننده است.

تعطیلی مشاغل ۲، ۳ و ۴، منع تردد خودروهای بومی و غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی، حضور یک سوم کارکنان در ادارات، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نصب اپلیکیشن ماسک، جلوگیری از افراد مبتلا به ادارات، منع تردد شبانه خودروها تا پایان هفته تداوم دارد.

به نسبت پیک های قبلی این موج جهش یافته تر است در حالی که در موج سوم ۹۰ درصد مردم ماسک می زدند ولی امروز در موج چهارم زدن ماسک به ۷۰ درصد رسیده است، اگر مردم دستورالعمل ها را جدی بگیرند، روند افزایشی بیماری کنترل می شود.

مدیریت کرونا یک کار جمعی است و همه باید کمک کنیم تا پیک چهارم مدیریت شود ، اگر مرکز استان وارد پیک جدید شود اوضاع از کنترل خارج میشود، رعایت دستورالعمل ها و اجرای محدودیت ها عین قانون است تخطی از قانون جرم است.

ممانعت دادستان دهلران از برگزاری دو مراسم عروسی کار ارزشمندی بود، ضمن تشکر از این اقدام پیشگیرانه دادستان دهلران، انتطار این است سایر دادستانهای استان از برگزاری تجمعات، دورهمی ها ومراسمات عروسی و عزا ممانعت به عمل آورند.

تمام مسیرهای تفرجگاههای مسدود و طبیعت گردی ممنوع است، جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خانه بمانید، در برخی مناطق عشایری که خدماتی ارائه می شود باید گشت های کنترلی نظارت بیشتری داشته باشند و مردم رعایت کنند.

ضمن تشکر از اصناف و بازاریان در همراهی با اجرای محدودیت ها و رعایت دستورالعمل ها، در اجرای مصوبات، رعایت قانون و عدالت ضرورت دارد، بازگشایی مشاغل تا پایان محدودیت ها معنا ندارد باید از برخورد دوگانه در بازار پرهیز کرد.

اعمال محدودیت های تا پایان هفته تداوم دارد، مرز همچنان بسته است، اعمال محدودیتها در فرودگاه بایدمدیریت شوند، بیشتر از گذشته نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

در تامین دارو و تجهیزات پزشکی مشکل نداریم، تنها نیاز عمده استان به دستگاه اکسیژن ساز است که از طریق وزارت بهداشت در حال رایزنی هستیم، برخی داروها را باید با تجویز پزشک متخصص استفاده کرد.

در این نشست مصوب شد که موضوعاتی چون رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط فرودگاه شهدای ایلام و نیز اجازه تردد و همکاری با دستگاه های خدمات رسان به ویژه تانکرهای آب به عشایر در قرارگاه کرونا مورد بررسی قرارگیرد.

در پایان استاندار و جمعی از اعضای ستاد کرونا از مرکز درمانی سرپایی بیماران کرونا که با همکاری معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و راه انداری شده است، بازدید کردند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان