جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام ، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست شورای زکات استان که با حضور مدیر کل کمیته امداد استان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و تعدادی دیگر از اعضای شورای زکات استان در محل استانداری ایلام برگزار شد، گفت: جمع آوری زکات فطریه باید به صورت هدفمند انجام گیرد و لازم است در هر شهرستانی کارگروه جمع آوری زکات فطریه با مسئولیت فرمانداران تشکیل شود و دستگاه‌های جمع آوری کننده زکات نیز توجیه شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که جمع آوری زکات در کاهش فقر و محرومیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این استان عمده زکات پرداختی محصولات کشاورزی هستند از کارشناسان و مروجین حوزه کشاورزی در جمع آوری زکات بهره گیری بیشتری شود.

نوذری با بیان اینکه زکات پیوند عاطفی بین مردم ایجاد می‌کند و سبب افزایش رزق و روزی می‌شود، اضافه کرد: باید تلاش کرد زکات هر منطقه در همانجا هزینه شود تا تاثیر آن در محرومیت زدایی و رفع فقر در آن منطقه، شهر یا روستا نمایان گردد.

وی بیان کرد: جمع آوری زکات در سال ۱۴۰۰ باید هدفمند و دارای چارچوب و قاعده باشد که علاوه بر حضور دستگاه‌های مرتبط، باید از نظرات روحانیون برای اعمال حد شرعی و دینی مقدار زکات نیز بهره گرفت.

استاندار ایلام با بیان اینکه جمع آوری زکات فطریه طبق دستورالعمل‌های کرونا مشخص می‌شود، تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان شورای زکات نشستی را در این خصوص برگزار و تصمیمات لازم را در خصوص شیوه جمع آوری زکات فطریه اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ د



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان