جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام ،عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام  گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، توسعه شبکه فیبرنوری مناطق روستایی، توسعه اینترنت پرسرعت رایگان مدارس و اتصال روستا‌ها به اینترنت در اولویت طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

وی بیان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی استان با جمعیت بیش از ۳۹ هزار نفر از محل جذب اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین همکاری شرکت مخابرات در برگردان شبکه همراه استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از نیاز‌های اساسی جامعه روستایی اتصال به اینترنت به خصوص در روز‌های کرونایی است، برنامه‌ریزی لازم برای اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت انجام گرفته است.

بیرامی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان (روستا‌های بالای ۲۰ خانوار) تا سه ماه آینده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۹ تعداد روستا‌هایی که مشکلات عدم دسترسی به اینترنت داشتند قابل توجه بود که با تلاش مجدانه وزارت ارتباطات شاهد رضایتمندی مطلوبی درسطح استان هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اعلام کرد: درحال حاضر ۱۶ سایت جدید تلفن همراه در ۲۲ روستا در دست احداث است که تا سه ماه آینده به شبکه متصل خواهند شد.

انتهای پیام/ د



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان