چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

مدیر کل بازرسی  استمرار نظام جمهوری اسلامی را مستلزم حفظ فرهنگ دین مداری و اجرای عدالت دانست

استمرار نظام جمهوری اسلامی مستلزم حفظ فرهنگ دین مداری، اجرای عدالت، گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه می باشد.


به گزارش آفتاب ایلام مهدی اصلانی مدیر کل بازرسی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیر بازرسی و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مهمترین امر در موقوفات، اطلاع رسانی صحیح این موضوع و نیز تلاش برای فرهنگ سازی، تقویت و استمرار عمل وقف بین آحاد مردم است.

وی در ادامه تصریح کرد: بایستی عمل وقف را به سمت نیازهای جدید جامعه بشری سوق داد، برای مثال مجمع خیرین مسکن ساز، خیرین سلامت و یا خیرین مدرسه ساز از نمونه های از آن می باشد.

مهدی اصلانی با اشاره به اینکه بایستی انجام این امور خیر عام المنفعه بصورت وقف در نظر گرفته شود و در اداره اوقاف به ثبت رسد، ابرازداشت: بدین طریق میتوان از آسیبِ تغییر کاربری موقوفات انجام گرفته، طی سالهای آتی جلوگیری به عمل آورد‌.

اصلانی با تاکید بر لزوم مشارکت مسئولین در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی توسط خیرین اظهار داشت: در این راستا پیشنهاد میشود اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تشکیل صندوق خیریه حمایت از واحدهای تولیدی در قالب تامین اعتبارات و یا تضامین لازم حمایتی از واحدهای تولیدی یا شرکت های دانش بنیان تولیدی اقدام نماید

وی در ادامه یادآور شد : این کار از طریق تجمیع سرمایه های اندک افراد جامعه امکان پذیر می باشد و پس از تشکیل و راه اندازی این صندوق ها بایستی از طریق تهیه گزارش، عملکردها را به مردم انتقال داد، بدین ترتیب می شود با بهره گیری از ظرفیتهای بالقوه موجود آنها را تبدیل به بالفعل نمود تا مردم شاهد برکات آنها در زندگیشان باشند.

مدیرکل بازرسی استان در بخشی دیگر از سخنان خود بر تقویت نظارتهای لازم در زمینه فعالیتهای اداره کل اوقاف و خیریه استان تاکید کرد و افزود: بدین منظور درآمدهای بقعه های متبرکه، مساجد و نحوه اداره واحدهای تجاری زیرمجموعه برخی مساجد، بمنظور جلب اعتماد عمومی مردم حائز اهمیت است.

مهدی اصلانی حضور فعال اوقاف در زمینه برگزاری مراسمات دینی و مذهبی را مهم خواند و افزود: بایستی ظرفیت سنجی لازم متناسب با شرایط جامعه صورت گیرد، تا اولویت بندی در حوزه انجام فعالیتهای مختلف مشخص شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت : استمرار نظام جمهوری اسلامی مستلزم حفظ فرهنگ دین مداری، اجرای عدالت، گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه می باشد.

وی افزود: متولی اصلی در پیاده سازی فرهنگ دینی نیز روحانیت و مجموعه های دینی انقلابی همچون اداره کل اوقاف وامور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی و تبلیغات حوزه علمیه می باشد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان