پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام ، حجت الا سلام اله نور کریمی تبار نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهر ایلام در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان و در محفل اُنس با قرآن که با رعایت نکات بهداشتی در محوطه ستاد انتظامی استان ایلام برگزار شد، گفت: فرهنک عاشورا، حفظ ارزش‌ها است و هدف از قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود:عدم احساس مسئولیت و بی تفاوتی افراد جامعه در مقابل انجام منکر موجب سهیم شدن در گناه دیگران است و نبایستی در مقابل منکر سکوت کرد.

امام جمعه شهر ایلام، با اشاره به اینکه امر به معرف و نهی از منکر می‌تواند امنیت ساز و سبب پیشگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شود، بیان کرد: فریضه امر به معرف و نهی از منکر باید از درون خانواد شروع شود و این امر مهم بنیادی را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه یکی از صفات مجاهد فی سبیل الله آمر به معروف و ناهی از منکر است، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم ماموریت‌های نیروی انتظامی مقوله امر به معروف و نهی از منکر و شناخت مراحل آن است که در باور‌های دینی و اعتقادات ما نهادینه شده است.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجباتی است که جنبه اجتماعی آن بالاست و پلیس وظیفه اش حفاظت از ارزش‌ها و تذکر و برخورد در مقابل منکر است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام اضافه کرد: ماموریت‌های نیروی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر است و این وظیفه سنگینی که خداوند تبارک و تعالی به شما توفیق بهره مندی از آن را داده است به آن افتخار کنید.

انتهای پیام/ د



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان