جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

‍ عملیات بهسازی محورهای مواصلاتی مهران

علیرضا قاسمی رئیس راهداری وحمل ونقل جاده ایی شهرستان مهران در گفت وگو با خبرنگار سفیر ایلام گفت:محور مهران_ ایلام در راستای ارتقائ ایمنی محور موصوف بعد از انجام عملیات چهار بانده کردن مسیر،جداسازی با نیوجرسی بتونی به طول ۵۰کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که پروژه تکمیل وبه بهره برداری رسیده است.

وی افزود:بیش از ۱۵۰۰ عدد انواع علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر بر روی بدنه نیو جرسی ها وحاشیه راه نصب گردیده است.

قاسمی ادامه داد : نصب دوربینهای کنترل سرعت و دوربینهای نظارتی و همچنین خط کشی دوره ایی ومستمر از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.
وی خاطر نشان کرد:به منظور کاهش سوخت واستهلاک ماشینها و رفاه حال مردم دوربرگردانهای همسطح در مقاطع رضا آباد،امیرآباد وصالح آباد به طول تقریبی ۵ کیلومتر بهسازی واحداث گردید.

وی به محور مهران_دهلران اشاره کرد وگفت: به منظور کاهش گره های ترافیکی واصلاح نقاط حادثه خیز بهسازی وتعریض ورودی مهران تا شهرک اسلامیه به طول ده کیلومتر شامل :عملیات خاکی ،تعریض پل ها ،اجرای بیس وآسفالت وافزایش عرض جاده از هفت متر به بیست متر ونیز جداسازی بخشی از مسیر به طول پنج کیلومتربا نیوجرسی بتونی اجرا وبه بهره برداری رسید.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ایی مهران در رابطه با محدوده ی چالاب واقع در محور مهران دهلران به حادثه خیز بودن آن گریزی زد و گفت :اقداماتی در راستای کاهش حوادث این محدوده انجام گرفته که می توان به عملیات بهسازی وتعریض مسیر واحداث باند رفت با محوریت جداسازی از جاده موجود به طول کلی هفت کیلومتر آغاز گردیده است که پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۵درصد شامل عملیات خاکی ،بهسازی،تعریض واحداث پل ها هم اکنون در حال تکمیل شدن است که با اجرای این پروژه حوادث جاده ایی در مقطع مذکور به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

قاسمی گفت: با توجه به اینکه هرساله میلیون‌ها زائر اربعین حسینی از راه‌های مواصلاتی منتهی به شهر مهران و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی تردد می‌کنند ضرورت ارتقا ایمنی راه‌ها به‌منظور تردد آسان و ایمن زائران و هموطنان از اهمیت بالایی برخوردار است  که این مهم  جز با اقدامات گسترده و جهادی حوزه راهداری و حمل نقل جاده ای میسر نخواهد بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان