شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024


مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از استقرار هیاُت بازرسی کل استان در این شرکت خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۹ درصد خانوار شهری و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند هستند و این استان در آستانه اتمام فعالیتهای اجرایی گازرسانی قرار دارد.
به گزارش  آفتاب ایلام به نقل ازروابط عمومی؛ " عباس شمس اللهی" در بازدید بازرس کل استان از شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته 183 واحد صنعتی به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند و هم اکنون 959 واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: سال گذشته 183 واحد صنعتی، نصب 13 ایستگاه میترینگ، 61 کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع اجرا شد که این میزان عملیات گازرسانی به صنایع بعنوان یک رکورد ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوئیل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.
وی همچنین از گازرسانی به کلیه شهرهای استان ایلام تا پایان دولت خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶ شهر استان گازدار شده و تنها شهر پهله در دست اقدام است که عملیات اجرایی این شهر نیز تا پایان کار دولت فعلی به اتمام می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته 232 روستای استان گازدار شده اند و با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تا پایان دولت، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان به 97 درصد می رسد و کار مطالعه، طراحی و اجرای گازرسانی به سه درصد روستاهای باقیمانده استان در سال 1400 در دستور کار قرار می گیرد.
شمس اللهی به بدهی گازبهاء ادارات استان اشاره کرد و افزود: ادارات استان مبلغ 37 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهکار هستند که در صورت پرداخت می توان بسیاری از مشکلات توسعه گازرسانی به روستاهای باقیمانده را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه عمده ترین بدهکاران شرکت گاز استان، شرکت پتروشیمی ایلام و کارخانه سیمان ایلام با بدهی بیش از 320 میلیارد ریال هستند و متاُسفانه تاکنون نسبت به پرداخت یا کاهش میزان بدهی خود اقدام نکرده اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاب آوری و برقراری مستمر و ایمن پایداری جریان گاز در سالهای اخیر و کسب رتبه برتر این دستگاه اجرایی در حوزه رضایتمندی مشترکین، میز خدمت، صیانت از حقوق شهروندی و غیره را از افتخارات این شرکت در سال گذشته عنوان کرد.
همچنین بازرس کل استان ایلام در این بازدید با اشاره به اینکه پایبندی به قانون و مقررات بهتر از سلیقه ای عمل کردن است، گفت: اگر مکانیزم و چارچوب قانونی وجود داشته باشد، انحرافات در دستگاهای اجرایی کمتر می شود.
" مهدی اصلانی کرچی" در بازدید از شرکت گاز استان ایلام و معرفی هیاُت بازرسی این شرکت با بیان اینکه طی چند سال اخیر شرکت گاز استان ایلام در حوزه ماُموریتی خود موفق بوده است، افزود: وقتی از یک دستگاه خدمات رسان نارضایتی وجود ندارد، یعنی به درستی کار خود را انجام می دهد که قابل تقدیر و قدردانی است.
وی با اشاره به اینکه کار خدمت‌رسانی عمومی به مردم بسیار حساس است و شرکت گاز بصورت مستقیم با رضایت مردم سر و کار دارد، اظهار داشت: با اینکه مجموعه شرکت گاز استان به مناطق مختلف شهری و روستایی کار اجرای گازرسانی انجام می دهد، طرح تکریم ارباب رجوع، مشتری مداری و رعایت حقوق شهروندی را نیز کاملا رعایت نموده است.
مدیرکل بازرسی استان ایلام با بیان اینکه شرکت گاز باید الگو و پیشرو در ارتقای سیستم های مدیریتی و فنی باشد، خاطر نشان کرد: استقرار هیاُت بازرسی کل استان ایلام در مجموعه شرکت گاز بر حسب وظیفه و برای نظارت بر اجرای حسن قانون و به عنوان یار و یاور است.
اصلانی کرچی با بیان اینکه در حقوق عمومی، ملاک و معیار عمل، قانون است و دستگاه های نظارتی بر حسن اجرای قانون نظارت می کنند، تصریح کرد: رویکردهای سازمان بازرسی، کمک و تعامل به دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم با رویکرد شفافیت و الکترونیکی شدن خدمات، فرآیندها و فعالیت ها برای نظارت عموم مردم است.
مدیر کل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه می بایست برای خدمات پیشرو و بهتر از استعدادهای شرکتهای دانش بنیان در دستگاههای اجرایی استفاده شود، گفت: واحدهای حسابرسی، حراست و بازرسی دستگاهها باید برای سالم سازی سیستم به مدیریت کمک کنند تا شاهد افزایش رضایتمندی مردم و کاهش تخلفات در زمینه های مختلف باشیم.
اصلانی کرچی به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نامگذاری شعار امسال نشان دهنده تاُکید مقام معظم رهبری بر کاهش و از بین رفتن مشکلات تولید است و معظم له در انتخاب شعارهای چند سال اخیر تاُکید ویژه ای بر موضوعات اقتصادی و معیشتی داشته اند و امسال هم اصل تولید را نشانه گرفته است که می بایست با مانع زدایی و پشتیبانی همراه شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان