پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

به گزارش آفتاب ایلام؛ مهناز همتی مدیرکل استاندارد گفت: کارشناسان و بازرسان استاندارد ایلام در بازرسی از واحد‌های صنفی استان، برچسب انرژی، کلید محافظ جان و نیز شناور کولر‌های آبی در سطح استان را آغاز کردند.

او افزود: در استاندارد ملی کولر‌های آبی مقرر شده که سازنده، از رله RCCB(کلید محافظ جان) در مدار الکتریکی استفاده نمایند که در این صورت خطر برق گرفتگی به شدت کاهش می‌یابد.

 همتی با اشاره به اینکه توجه به کلید محافظ جان و برچسب انرژی در هنگام خرید کولر‌های آبی، یکی از راه‌های صرفه جویی در منابع انرژی است و خطرات ناشی از برق گرفتگی هنگام شستشو را کاهش می‌دهد، گفت: ازهمشهریان عزیز خواهشمندیم که در خرید کولر‌های آبی باید به داشتن استاندارد با کد ده رقمی برچسب انرژی و همچنین داشتن کلید محافط جان دقت داشته باشند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام / غ



نویسنده: Mirzad
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان