جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
رئیس کل دادگستری استان ایلام ؛

شرط اصلی انتخابات سالم رعایت قانون است.

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۲۳:۳۳ چاپ کدخبر: 6688

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: شرط اصلی انتخابات سالم رعایت قانون است که باید از جانب مردم، نامزدهای انتخاباتی و مجریان و ناظران انتخابات رعایت گردد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، علی دهقانی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرع مقدس اسلام است، موضوعی مهم تر از انتخابات وجود ندارد و همه کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند اعم از اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی، همه مکلف به فراهم نمودن یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هستند.
وی افزود: برای رسیدن به یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و برگزاری کلیه مراحل آن در سلامت و امنیت کامل، باید یک کار جهادی و خرد جمعی شکل گرفته و از همه ظرفیت های موجود استفاده شود، به همین سبب موضوعات مهمی چون صیانت و امانتداری، مشارکت و رعایت قانون در اولویت است.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با بیان این که در دستگاه قضایی در امر انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم، افزود: با اقدامات پیشگیرانه زمینه مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید نظارت ویژه و دقیق موجب شود استفاده از اموال عمومی و بیت المال در ضمن برگزاری انتخابات رصد شود که له یا علیه شخص خاصی استفاده نشود و با برنامه هایی که این ستاد ارائه می دهد و نظارت و برخوردهایی که صورت می گیرد از تخریب نامزدها علیه یکدیگر پیشگیری شود.
دهقانی با تاکید بر اولویت پیشگیری از جرائم و تخلفات در انتخابات خرداد ماه افزود: در انتخابات شورای شهر و روستا، هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد و با نظارت و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه و دعوت از نامزدهای انتخاباتی ضمن تقویت مشارکت حداکثری از تخریب در فضای حقیقی و مجازی جلوگیری و با متخلفین مطابق قانون برخورد شود.
رییس کل دادگستری ایلام در ادامه به نقش پر رنگ رسانه ها در پرشور نمودن فضای انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه ها نقش بسیار مهم و ویژه ای در فرآیند برگزاری صحیح انتخابات دارند و باید با دقت مفاد قانون مطبوعات را رعایت نمایند.
دهقانی با اشاره به ویژگی خاص انتخابات شورای شهر و روستا گفت: با توجه به بومی بودن استان و حضور اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات، باید مخاطرات و چالش های ممکن بررسی و در خصوص مواجهه با آن ها رویکرد پیشگیرانه را در راس برنامه ها قرار دهیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان