پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024


در آیینی که در محل سالن غدیر کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام برگزار شد تعداد ۲۰ هزار سبد معیشتی ویژه اطعام مهدوی در بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی «ره»استان ایلام توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه استان ، فرمانده سپاه امیرالمومنین«ع» استان ایلام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و دیگر مدیران استان برگزار شد گفت: این تعداد سبد غذایی و معیشتی به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی «ع» و آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام صورت می‌گیرد.
قنبر موسی نژاد با عنوان اینکه این سبدهای غذایی با مشارکت خیرین و مردم نوع دوست استان تهیه شده‌اند گفت: ارزش هر یک از این سبدهای غذایی بیش از ۳۰۰ هزار تومان است و هر سبد شامل: برنج ،روغن، قند، رب گوجه فرنگی، خرما و ماکارونی است.
وی با عنوان اینکه توزیع سبدهای معیشتی و غذای گرم در بین نیازمندان استان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد گفت: در همین مدت بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۳۲ هزار سبد معیشتی در اختیار نیازمندان استان قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام به دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طرح ایران مهربان با هدف سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند استان که با همکاری حوزه بسیج سپاه امیرالمومنین «ع» استان برگزار می‌شود نیز یکی دیگر از این برنامه ها خواهد بود و از طریق این طرح پیش بینی شده است تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۲۲ هزار حامی برای ایتام و کودکان نیازمند استان جذب شود که از این تعداد حامی ۱۲ هزار نفر توسط حوزه بسیج سپاه امیرالمومنین«ع» استان جذب خواهد شد.
وی به همکاری های خوب سپاه امیرالمومنین «ع»استان ایلام با کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به قشر محروم و نیازمند استان اشاره کرد و گفت : سپاه استان علاوه بر برنامه های ماه مبارک رمضان در زمینه هایی همچون ایجاد اشتغال برای نیازمندان و همچنین تامین مسکن مددجویان فاقد مسکن نیز در طول سال همکاری های بسیار نزدیکی با کمیته امداد استان دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین«ع» استان ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان دانست و گفت: همه ائمه و پیشوایان دینی ما کمک به نیازمندان را در اولویت سیره و زندگی خود قرار داده اند.
حجت الاسلام علی محمدی با اشاره به میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی «ع» گفت: این امام در بین ائمه در زمینه کمک به نیازمندان جایگاه ویژه ای داشته و بارها در زندگی اش عمده دارایی و اموال خود را صرف کمک به فقرا و نیازمندان کرده است.
وی 10 خصلت برجسته این امام بزرگوار را الگوی ارزنده ای برای زندگی ما مسلمانان دانسته و گفت: یتیم نوازی، بی اعتنایی به مال دنیا،سخاوتمند بودن و صله رحم از جمله این خصلت ها بوده و عمل کردن به این 10 خصلت در جامعه مسلمین بی نیاز شدن آنها را در زندگی دنیوی به دنبال دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان