جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

علی اصغر چاغروندی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام در گفتگو آفتاب ایلام، گفت: مصرف بنزین در فروردین سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد و مصرف CNG نیز ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: توسعه و تجهیز جایگاه های CNG و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی با مصرف سوخت پاک، سبب رشد ۱۴ درصدی مصرف CNG  در سال گذشته گردیده است و مصرف بنزین سال گذشته در استان نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام اظهار داشت: در حال حاضر  ۴۹ جایگاه بنزین و ۲۳  جایگاه CNG  در سطح این استان فعال است.

چاغروندی ادامه داد: بنزین در حال عرضه در همه جایگاه‌های سوخت استان ایلام از نوع یورو ۴ است و این اقدام در راستای ارتقا کیفیت سوخت مصرفی و استفاده از سوخت با کیفیت بالاتر اجرایی شده است

وی بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان فروردین ماه، مصرف گاز مایع ۱۴ درصد افزایش و نفت کوره نیز ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مصرف نفت سفید در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ نیز ۱۷/۵ درصد کاهش و مصرف گازوئیل ۲۸/۹ درصد کاهش داشته است،همچنین مصرف نفت کوره در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در مجموع ۷۶/۵ درصد کاهش و گاز مایع نیز ۵/۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام افزود:  به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دستورالعمل  های لازم برای جایگاه‌داران ارسال شده است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت موارد را گزارش کنند.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان