جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

  

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام ظهر ۱۵ اردیبهشت ۱۴٠٠، مهر مهران به دل ایران نشست و این مرز بین المللی به منطقه آزاد ارتقاء یافت.

آفتاب ایلام_سمیه آذرمهر فعال رسانه ای

خبر مسرت بخش تصویب مرز مهران به منطقه آزاد ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴٠٠، در حالی منتشر شد که مردم این استان مرزی به سبب شیوع کرونا، به سوگ ۷۵۶ نفر از همشهری های خود نشسته اند و این موضوع مهم تا حدودی درد های آنان را تسکین بخشید.

ایلام با بیش از ۵٠٠ هزار نفر جمعیت به عنوان کوچکترین استان کشور، در حالی از فقر، تورم و بیکاری رنج می برد که دارای ظرفیت های بلقوه صادرات نفت و گاز است و در این زمینه طی سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

قرار گرفتن بیش از ۹۰ درصد منابع نفتی و گاز غرب کشور در ایلام، تاکنون دردی از جوانان بیکار و تحصیلکرده استان درمان نکرده است، آنان همچنان به دنبال اشتغال به کلان شهرها مهاجرت کرده و در پی کسب رزق و روزی حلال هستند.

انتشار اخبار کذب اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری از سوی مسوولان، قلب هر جوان زخم خورده از بیکاری را به درد می آورد، آماری که فقط به مزاج مدیران اجرایی برای ارتقاء جایگاه خوش بوده و برای جوانان بیکار کشنده تر از ویروس جهت یافته کرونا است.

با ارتقاء مرز مهران به منطقه آزاد که در ۸۵ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد بار دیگر روزنه امیدی در دل خانواده هایی که چندین جوان بیکار در خانه دارند ایجاد شد، و با دلخوشی به رونق اقتصادی دعا می کنند مهران، یاریگر فرزندان آنان شود.

*تصویب منطقه آزاد تجاری مهران حاصل همدلی بوده است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری مهران حاصل همدلی مسئولان و نمایندگان گذشته و فعلی بوده است.

علی اکبر بسطامی اظهار داشت: تلاش و عزم عمومی برای رسیدن به یک خواسته و مطالبه مهم مردم استان ایلام به بار نشست و با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهران به منطقه آزاد تبدیل شد.

وی افزود: به زودی مردم ما طعم شیرین این همدلی و تلاش را با شکوفایی هرچه بیشتر مهران قهرمان و نهایتاً استان ایلام خواهند چشید.

استاندار ایلام نیز گفت: نقش ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران در توسعه استان مهم است.

محمد نوذری افزود: واضح است امروز استان با داشتن بیشترین مرز مشترک با کشور عراق و بازارچه‌های مرزی و البته با ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران می‌توان گفت که این منطقه می‌تواند به عنوان پیشران توسعه کشور نقش آفرینی کند.

نزدیک بودن مرز مهران به کشور عراق و مساحت ۱۲۰ کیلومتری این مرز تا نجف و ۱۵۰ کیلومتری تا کربلای معلی سبب، حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) برای تردد به عتبات عالیات در این مرز بین المللی شده است.

مرز مهران به عنوان پر تردد ترین مرز زمینی کشور برای تردد زائران عتبات عالیات در ایام اربعین محسوب می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان