سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

کشت پنبه برای اولین در استان ایلام

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ۱۳:۳۵ چاپ کدخبر: 6881

به گزارش آفتاب ایلام؛ حشمت اله زرین جوب با بیان اینکه برای اولین بار در استان ۴۰۰ هکتار  از اراضی شهرستان هلیلان به کشت پنیه اختصاص یافته است افزود: در مرحله بعد نیز قرار است ۴۰۰ هکتار دیگر در این شهرستان و ۴۰۰ هکتار هم در شهرستان ایوان  به کشت این محصول اختصاص یابد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: امسال و در سال زراعی جاری برای اولین بار کشت مکانیزه پنبه در استان ایلام آغاز شده و خرید محصول آن نیز طی قراردادی با شرکت ساوین کشت منعقد شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ساوین کشت تامین بذر، کود، سم و سایر نهاده‌های مورد نظر را بر عهده دارد و تامین کننده هزینه‌های فرایند کاشت تا برداشت محصول نهایی پنبه است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول از پنبه زار‌های استان برداشت شود و از شهریورماه فرایند برداشت پنبه در استان آغاز می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: پنبه از ارقام زودرس تابستانه است که نیاز آبی آن نسبت به برخی محصولات از جمله ذرت کمتر است و امسال کشت آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

زرین جوب افزود: هرچند در استان ایلام کارخانه فراوری پنبه وجود ندارد، اما تجهیزات احداث کارخانه فراوری پنبه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری شده، اما هنوز مکانی برای احداث این واحد تبدیلی تکمیلی مشخص نشده است.

استان ایلام دارای ۳۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است و گندم و کلزا مهمترین محصولات زراعی استان ایلام به شمار می‌رود.

 

 



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان