جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

مصرف برق استان ۳برابر نرم کشوری

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۳۵ چاپ کدخبر: 7057

 

مدیرعامل توزیع برق استان ایلام با بیان دلایل افزایش خاموشی‌ها در ایلام گفت: مصرف برق استان ۳برابر نرم کشوری است.

به گزارش آفتاب ایلام، هادی شیرخانی در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به خاموشی‌های اخیر در تمام شهرستان‌های استان اعم از شهری و روستایی اظهار داشت: کاهش بارندگی، افزایش مصرف و مصرف 3 برابری شهروندان ایلامی در قیاس با نرم کشوری دلیل اعمال خاموشی‌ها و قطع برق در طول شبانه روز است.

مدیرعامل توزیع برق استان ایلام به اضافه شدن سالیانه 10 هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان برق در استان ایلام اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های نیروگاهی متناسب با تعداد مشترکان باید افزایش پیدا کند تا مشکل تامین برق در شرایط پیک مصرف با مشکل کمبود مواجه نشود.

وی شرایط اقتصادی کشور را موثر در افزایش خاموشی‌ها عنوان کرد و افزود: ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهیم ولی شرایط اقتصادی کشور اجازه توسعه ظرفیت نیروگاهی را نمی‌دهد و تنها راه امیدوار بودن به شکوفایی اقتصادی کشور و توسعه ظرفیت نیروگاها و کاهش خاموشی‌ها است.

شیرخانی در ادامه افزود: برنامه قطعی‌ها و اجرای آن اجتناب ناپذیر است و عوامل ایجاد قطعی‌ها نیز همان افزایش سرانه مصرف، خشکسالی و شرایط اقتصادی است که اجازه توسعه ظرفیت نیروگاه‌ها را نمی‌دهد و این شرایط مختص ایلام نیست و در تمام کشور انجام می‌شود.

وی افزود: در سنوات گذشته پیک مصرف در ماههای تیر و مرداد بود که امسال با توجه به شرایط اقلیمی و افزایش دما از ابتدای اردیبهشت ماه با این موضوع مواجه شدیم.


شیرخانی به تلاش شرکت توزیع برق برای کنترل بار اشاره کرد و گفت: کنترل مصرف ادارات و کاهش مصرف آنان به 50 درصد مصرف نسبت سال قبل، مدیریت مصرف توسط شهروندان تنها راه کاهش خاموشی‌ها در استان ایلام است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان