جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
ایلام - ایرنا - مدیر برنامه و بودجه دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام رتبه برتر را بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور در زمینه درصد تخصیص بودجه سال ۱۳۹۹ و رشد اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ کسب کرد.

محمد صلاح ورزی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع اعتبارات هزینه ای دانشگاه با رشد پنج برابری از ۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۱۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی افزود: روند رشد اعتبارات عمرانی این دانشگاه با ۵۹ درصد افزایش، از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است که آهنگ رشد قابل ملاحظه ای به شمار می رود.

صلاح ورزی زاده یادآور شد: اعتبارات عمرانی مصوب استانی از محل پروژه های استانی و طرح توازن توسعه منطقه ای نیز چهار میلیارد تومان در سال ۹۹ بوده است.

مدیر برنامه و بودجه دانشگاه ایلام با بیان اینکه درآمدهای اختصاصی دانشگاه در سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ نیز از آهنگ رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است، گفت: مجموع درآمدهای اختصاصی دانشگاه از ۲ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و این افزایش معادل ۳/۴ برابر بوده است.

صلاح ورزی زاده اضافه کرد: مهمترین اقدام شاخص و ارزشمند دانشگاه در حوزه جذب اعتبارات هزینه ای و عمرانی در سال ۹۹ دریافت ۲۳ میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات مصوب و ابلاغی دانشگاه مندرج در قانون بودجه ۹۹ از محل ردیف های متمرکز و متفرقه هزینه ای و عمرانی بوده است.

وی مجموع اعتبار هزینه ای ابلاغ شده به دانشگاه ایلام را در سال ۹۹ بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته دریافتی سال گذشته این دانشگاه با افزایشی معادل ۱۰۷ درصد به میزان ۸۷ میلیارد تومان رسیده که ۶ میلیارد تومان آن مازاد بر بودجه ابلاغی این سال دریافت شده است.

به گفته مدیر برنامه و بودجه دانشگاه ایلام ، این رقم قابل ملاحظه و گره گشا در زمینه حل بسیاری از مشکلات دانشگاه مانند پرداخت مطالبات معوق سال های قبل به شمار می رود.

صلاح ورزی زاده با اشاره به تحولات کلان در ساختار اقتصاد کشور و تاثیر آن بر معیشت کارکنان و هیات علمی بر لزوم پیگیری بیشتر به منظور کسب اعتبارات بیشتر برای پرداخت مطالبات کارکنان و اعضای هیأت علمی تاکید کرد.

وی افزود: حضور رییس امور آموزش عالی و تحقیقات سازمان برنامه و بودجه  کشور و معاونانش در اواخر سال گذشته در دانشگاه ایلام، گامی مهم و تعیین کننده برای رشد بودجه دانشگاه ایلام بود.

مدیر برنامه و بودجه دانشگاه ایلام ادامه داد: در نتیجه این سفر میزان اعتبارات هزینه ای ابلاغی دانشگاه در سال ۱۴۰۰ با رشدی معادل ۶۳ درصد به میزان  ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت که در این زمینه هم با افزایش رشد بودجه ای قابل ملاحظه جزو ۱۰ دانشگاه برتر در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ایلام دارای هشت دانشکده و آموزشکده، ۴۰ گروه آموزشی و ۲ موسسه تحقیقاتی است که بیش از ۲۲۰ عضو هیات علمی تمام وقت و ۲۰۰ استاد مدعو در آن مشغول تدریس هستند.

این دانشگاه ایلام دارای هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو است که از این تعداد ۵۰۰ نفر دانشجوی بین المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان