جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تامین آب شرب و خرید دام مازاد عشایر و روستاییان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام یک نیاز ضروری است.

به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در دیدار با معاون اجتماعی اجرایی فرمان امام اظهار داشت: باتوجه به کمبود بارش ها، جامعه عشایری و روستایی با مشکل آب شرب مواجه هستند که تداوم این روند باعث مهاجرت این جوامع مولد به حاشیه شهرها و خروج از زندگی عشایری و روستایی می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این قشر فروش دام های مازاد آنهاست و دامداران عشایر و روستایی مجبور به فروش ارزان قیمت دام های خود به دلالان هستند در حالیکه دولت یا ستاد اجرایی فرمان امام امکان خرید این دام ها را با قیمت تضمینی دارند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مسوولان به جای خرید دام یا گوشت واراداتی از کشورهای مختلفی چون استرالیا، دام های مازاد عشایر و روستاییان را خریداری تا هم گوشت کشور از منابع داخلی تامین شود و هم مشکل این اقشار مولد را حمایت کنند.

کریمی تبار همچنین با اشاره به جمعیت زیاد بیکاران استان ایلام، اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت با ایجاد کارخانه تولیدی بزرگ با ظرفیت اشتغال زایی بالا، زمینه به کارگیری تعداد زیادی از بیکاران جویای شغل را بکارگیری کنند.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه ایلام پتانسیل تبدیل به مسیر ترانزیتی بازارهای عربی را دارد که با ایجاد واحدهای تولیدی در استان تجارت، صادارات، سرمایه گذاری و اشتغال در استان رونق خواهد گرفت.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام  هم در این دیدار اظهار داشت: بنیاد برکت آمادگی احیای ۳۰۰ قنات و آبرسانی به ۵۰۰ روستای استان ایلام را دارد که باید مسوولان آبفا و امور عشایر استان ایلام مناطق دارای اولویت را مشخص کنند.
علی عسکری افزود: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در مباحث محرومیت زدایی و اشتغال زایی و کمک به واحدهای نیمه تعطیل ورود می کند و هم در کاهش یا رفع چالش های ملی نظیر تهیه واکسن برای ویروس کرونا مشارکت دارد.

وی گفت: در موضوع واکسن کرونا بنیاد برکت تا پایان خردادماه سه میلیون دوز واکسن و تا شهرویورماه ۵۰ میلیون دوز تولید و ذخیره سازی خواهد داشت و ایران به عنوان یکی از اولین کشورهایی است که از ماده اولیه واکسن سه هزار و ۵۰۰ لیتر دوز واکسن تهیه می کند و سایر کشورهای تولید کننده واکسن در رده های بعدی قرار دارند.

عسکری ادامه داد: همچنین بنیاد برکت در حوزه بهداشت و درمان اقدامات موثری برای کودکان ساکن در مناطق محروم و دورافتاده چون غربالگری چشم و گوش، کاشت حلزون گوش، دندان پزشکی، اهدای ویلچر داشته است و نصب دستگاه آنژیوگرافی و سنگ شکن در استان از دیگر برنامه های درمانی بنیاد برکت در استان ایلام است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام. بازدید و افتتاح چند طرح درمانی و آموزشی، کلنگ زنی مسکن ملی و شرکت در جلسه استانداری از جمله برنامه های عسکری در سفر یک روزه به استان ایلام است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان