پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

استاندار ایلام گفت: استان ایلام نیازمند توجه جدی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در حوزه های اشتغال، محرومیت زدایی، عمرانی و بهداشتی است.

به گزارش آفتاب ایلام،محمد نوذری روز پنجشنبه در دیدار معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت های گسترده ای در حوزه زیرساخت های کشاورزی دارد که با حمایت و مشارکت بنیاد برکت استان به رونق روزافزونی در این حوزه دست می یابد.

وی افزود: هم اکنون طرح های متعددی در زیربخش های کشاورزی استان در حال انجام یا در دستور کار است که تکمیل این طرح ها موجب شکوفایی اقتصاد ایلام در زمینه کشاورزی و اشتغال زایی می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: در حوزه کشاورزی قابلیت ها و ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام است که راه اندازی ایستگاه های پمپاژ بخصوص در شهرستان هلیلان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی که سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد و منجر به محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال جوانان می شود، از جمله این طرح ها است.

نوذری تاکید کرد: همچنین مرز مهران از دیگر پتانسیل های استان ایلام است که در ایام اربعین ۶۵ درصد تردد زائران از این مرز صورت می گیرد ، بعضی از زیرساخت های اربعین در استان هنوز تکمیل نشده و با توجه به احتمال برگزاری این کنگره در سال جاری باید تسریع در تکمیل طرح های اولویت دار در دستور کار باشد و در ایجاد زیرساخت های اربعین، تامین آب شرب ایجاد سایه بان،  ساماندهی پایانه برکت کارهای خوبی انجام شده که تکمیل آن نیازمند اعتبارات ویژه است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این دیدار اظهار داشت: مشارکت در احداث یک سردخانه در پایانه مرزی مهران و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و نقدینگی به سرمایه گذار سردخانه فعلی مهران واقع در شهرک صنعتی این شهرستان در این دیدار مصوب شد.

علی عسکری افزود: یکی دیگر از مصوبات مهم امروز برچیدن کامل مدارس سنگی و کانکسی و احداث مدارس نوساز است و همچنین نصب دستگاه آنژیوگرافی و سنگ شکن در ایلام از جمله برنامه های اولویت دار بنیاد برکت در استان ایلام خواهد بود.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان همچنین برای تامین یک دستگاه سونوگرافی مبلغ یک و نیم میلیارد تومان واریز شده و هزینه خرید دستگاه سنگ شکن هم در آینده واریز می شود و احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی صحرایی با دارا بودن کلیه امکانات در ایام اربعین و حجم زیاد زائران نیز به تصویب رسیده است.

عسکری ادامه داد: قراردادی با آبفای استان ایلام با اعتبار بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان منعقد شده که در قالب این تفاهم نامه آبرسانی به ۵۰۰ روستا و احیا ۳۰۰ قنات در دستور کار است.

وی ساخت یک مسجد در پایانه برکت، احداث سایبان پایانه به مساحت پنج کیلومتر، ایجاد سرویس های بهداشتی و تزریق ۵۰۰ میلیون تومان به مرکز جامع بهداشت مهران را از دیگر مصوبه های امروز برشمرد.

وی با بیان اینکه اشتغال زایی و حمایت از افراد جویای کار از مهمترین رویکردهای بنیاد برکت در نقاط مختلف کشور است، تاکید کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل سپرده های قرض الحسنه به افراد جویای کار در قالب طرح های حمایت از کولبران، باران برکت، دریای برکت و سایر طرح ها به متقاضیان پرداخت شده است.

بازدید از پایانه مرزی مهران و پایانه مسافربری برکت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام، افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه پروین اعتصامیو مخزن اکسیژن ساز مایع بیمارستان امام خمینی و کلنگ زنی ۷۵۰ واحد مسکن ملی از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی عسکری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام به استان ایلام بود.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان