شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
ایلام - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در سفر یک روزه خود به استان ایلام با حضور در شهرستان آبدانان از تونل بزرگ کبیرکوه در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند احداث تونل بزرگ کبیرکوه، گفت: در جلسه امروز با استاندار و نمایندگان ایلام و در برنامه هفتم توسعه بحث ریلی ایلام و تونل کبیرکوه از اولویت ها خواهد بود.

وی یادآور شد: ایلام به عنوان منطقه محروم دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف مانند کشاورزی و دامداری است که در برنامه هفتم توسعه این ظرفیت ها و ساختارسازی ها را در نظر خواهیم گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه تونل کبیرکوه بر اساس گزارش مسوولان استان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و رقم قابل توجهی اعتبار معادل ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز برای تکمیل آن نیاز است.

به گزارش ایرنا، طول این تونل با مجموع ۹ تونل فرعی، پنج هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان چهار هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر و امید حفاری شده است.

بنا به گفته مسوولان استانی عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در طول سال های گذشته برای این تونل هزینه شده است.

احداث تونل کبیرکوه از مطالبات مردم شهرستان آبدانان و دره شهر است چراکه ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان های دره شهر و آبدانان را حذف می کند.

حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه، روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل، مرکز استان هم به استان های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان ایلام، گفت و گو با مردم و پیگیری مطالبات آن ها دقایقی پیش وارد فرودگاه ایلام شد.

وی پس از ورود به فرودگاه ایلام به منظور بازدید از روند احداث تونل بزرگ کبیرکوه که به عنوان بزرگ ترین تونل جاده ای کشور در حال احداث است، به شهرستان آبدانان عزیمت کرد.

قالیباف همچنین در این سفر یک روزه به شهرستان مهران عزیمت کرده تا در منطقه امیرآباد از روند اجرای طرح سامانه گرمسیری در محدوده استان ایلام بازدید کند.

بازدید از روستای شله کش از توابع شهرستان هلیلان سومین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان ایلام است.

حضور در گلزار شهدای شهر ایلام و نشست با فعالان فرهنگی و جهادی نیز در سفر محمدباقر قالیباف به استان ایلام پیش بینی شده است.

آخرین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام شرکت در جلسه جمع بندی است و پس از آن قالیباف استان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان