سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403| 30 April 2024

ثبت 870 مورد موقوفه در استان ایلام

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۲۳:۰۲ چاپ کدخبر: 8091

  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: تاکنون ۸۷۰ مورد موقوفه در این استان ثبت شده که از این تعداد ۲۰۰مورد رقبه منفعتی و مابقی غیرانتفاعی هستند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی درگفتگو با خبرنگار آفتاب ایلام، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۶ مورد موقوفه جدید(زمین ) به مساحت سه هزار متر مربع و به ارزش حدود ۶۰ میلیارد ریال برای احداث مسجد و حسینیه در استان ثبت شد.

وی با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه و ماندگار است، افزود: وقف حسنه جاریه بوده و استمرار دارد به‌طوری‌که اثرات و برکات آن پایانی ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: در حال حاضر ۵۳ بقاع متبرکه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۵ بقعه شاخص هستند.

وی ادامه داد: در این تعداد بقعه حدود ۱۵۰ نفر مشغول ارائه خدمات مذهبی، فرهنگی و … به زائرین و مردم  استان هستند.


وی بر فرهنگ سازی برای احیا وقف تجمیعی در این استان تاکید کرد و افزود: احیای موقوفات تجمیعی امکان احداث ساختمان ها و مراکز گسترده نظیر بیمارستان و درمانگاه را فراهم می کند.

حجت الاسلام عزیزی از مردم استان خواست با شرکت در سنت حسنه وقف حتی با کمک مادی ناچیز در کارهای خیر و نیکوکارانه سهیم باشند.

مدیرکل اوقاف استان ایلام گفت: از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور، تمام مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با این بیماری مو به مو در بقاع متبرکه اجرایی شده‌اند.

وی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا اقدامات بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در سطح بقاع متبرکه استان  در دستور کار قرار گرفت و همچنین موادضدعفونی کننده و بهداشتی در سطح بقاع متبرکه سطح استان توزیع شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان