شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

انتخاب دولت، انتظار ملت

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۸:۲۶ چاپ کدخبر: 8209
ایلام - ایرنا - انتخابات مهمترین رویداد سیاسی پیش روی کشور و ملت ایران است و ۲۸ خردادماه امسال با رای مردم سیزدهمین رییس جمهوری ایران انتخاب می شود.

به گزارش ایرنا، شمارش معکوس برای این روز سرنوشت ساز نیز آغاز شده است و همگام با نزدیک شدن به برگزاری این رویداد سیاسی در آخرین روز هفته جاری، تلاش هفت نامزد انتخابات برای جلب آرا نیز لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر می شود.

اگرچه کرونا بر روی این رویداد مهم سیاسی اثرگذار بوده و مانع از برگزاری تجمع های انتخاباتی شده اما فراهم شدن شیوه های مختلف تبلیغات بویژه در فضای مجازی و رسانه ملی این فرصت را برای آنان فراهم کرده است تا با انعکاس برنامه ها و اهداف خود نظر مخاطبان را جلب و آرا بیشتری را جذب کنند.

انتخاب رییس جمهوری با رای و نظر مردم یکی از مهمترین نمادهای مردمسالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، نمادی که به عنوان یادگام امام راحل بعد از گذشته بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همواره در راس قرار داشته و فرموده امام راحل که "میزان رای ملت است" در تمامی انتخابات ها ملاک عمل قرار گرفته است.

انتخابات جمعه هفته جاری نیز یکی دیگر از فرصت هایی است که برای مردم فراهم شده است تا با آگاهی کامل سیزدهمین رییس جمهوری را انتخاب کنند، مردمی که در تمامی صحنه ها همواره یار و یاور نظام بوده و بدون شک در رویداد سیاسی پیش رو نیز مشارکت خواهند داشت.

اما همین مشارکت مردم و یاریگری آنها در صحنه های مختلف رسالت و وظیفه منتخابان ملت را سنگین تر کرده است تا تا بهره گیری از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به مردم بتوانند جوابگوی حمایت ها و حضور همیشگی آنها در صحنه باشند.

مردم ایران در حالی خود را برای انتخابات آخرین روز هفته جاری آماده می کنند که طی سال های اخیر با فشار اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه مواجه بوده و یکی از سخت ترین دوران زندگی را تجربه کرده اند.

اما بدون شک این مسایل و مشکلات مانع از حضور آنها در این رویداد نشده و  با پیگیری برنامه های نامزدها در حال کسب آگاهی برای انتخاب رییس جمهوری آینده هستند.

مطالبه مردم ایلام از رییس جمهوری آینده

مردم متناسب با ادای تکلیف خود با حضور در انتخابات پیش رو انتظاراتی نیز از رییس جمهوری آینده داشته تا پس از روی کار آمدن، برنامه هایشان را که در روزهای تبلیغ اعلام کرده اند به عنوان مطالبه مردمی برای اجرا پیگیری کنند. 

کاهش و رفع مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت زندگی، توجه به مناطق محروم، کاهش فاصله طبقاتی، رفع مشکل بیکاری، حمایت از زوج های جوان، صادق بودن با مردم، توسعه برنامه های نشاط و شاد و برقراری عدالت از مهمترین انتظارات مردم ایلام از رییس جمهوری آینده است.

رییس جمهوری با مردم صادق باشد

یکی از شهروندان ایلامی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: رییس جمهور به عنوان شخصی که برآمده از رای ملت است باید برابر ملت پاسخگو و با آنها صادق باشد.

یدالله امیری اظهار کرد: چنانچه منتخب مردم در امور اجرایی کشور و تحقق وعده هایش مانعی ایجاد شد بصورت شفاف و صادقانه علت آنرا به مردم بگوید و این مساله بدون شک موجب نمایش صداقت رییس جمهوری با مردم و نزدیکی دولت و ملت خواهد شد.

وی اظهار کرد: این رویکرد موجب می شود مردم خود را به منتخبشان نزدیکر تر دیده و پشیمانی از انتخابشان نداشته باشند.

مشکلات استان ها ریشه ای حل شود

دیگر شهروند ایلامی معتقد است: رییس جمهوری آینده با هدف سرعت بخشی به حل مشکلات مردم و شناسایی و رفع موانع و مشکلات در استان ها، مراکزی را برای شناسایی مشکلات ایجاد کند.

فاطمه رضایی افزود: در این مراکز با استفاده از نخبگان حوزه های مختلف، مشکلات شناسایی و در جهت رفع آنها با برنامه ریزی می توان عمل کرد.

به گفته این شهروند، بهره گیری از این شیوه موجب می شود مشکلات استان ها با رویکرد بومی هر منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن و بصورت ریشه ای حل شود.

رفع مشکل بیکاری اولویت رییس جمهوری آینده باشد

یکی از جوانان ایلامی نیز معتقد است: از مشکلات امروز جوانان که موجب ناامیدی این قشر از آینده شده بیکاری است که بر روی ازدواج و تشکیل خانواده و ایجاد آسیب های روانی نیز اثرگذار گذاشته است.

ایرج قاسمی افزود: روز بروز تعداد جوانان تحصیلکرده و بیکار بیشتر و بیشتر شده و ناامیدی در این قشر موج می زند که امید است رییس جمهوری آینده با برنامه صحیح در این زمینه یکی از مهمترین مشکلات جامعه را رفع کند.

رییس جمهوری وعده بهبود معیشت خانواده ها را محقق کند

یک دیگر از شهروندان ایلامی می گوید: معیشت بسیاری از خانواده ها به دلیل فشار اقتصادی امروز با مشکل مواجه شده است و روند زندگی روز به روز سخت تر می شود.

طیبه اسدی افزود: رییس جمهوری منتخب مردم باید با عمل به وعده هایش که در دوران قبل از انتخابات داده است، در زمینه رفع مشکلات اقتصادی مردم و بهبود معیشت تلاش ویژه داشته باشد.

توجه دولت به توسعه مناطق محروم ملموس باشد 

یکی دیگر از شهروندان ایلامی معتقد است: مردم مناطق دور افتاده ومحروم چشم انتظار مسوولان اجرایی کشور و دولتمردان برای خدمت رسانی بوده و اگرچه تاکنون اقدام هایی انجام گرفته است ولی باید در جهت برقراری عدالت بیشتر و گسترده تر شود.

ویدا محمدی افزود: همه مردم به انتخابات و رییس جمهوری منتخب چشم دوخته و انتظار دارند تحقق وعده های دولت جدید را به محض روی کار آمدن مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات شورای های اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه پرسی ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸خردادماه ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و در جایگاه ۳۱ امین استان از نظر جمعیت کشور قرار دارد.

واجدان شرایط رای در استان ایلام بیش از ۴۴۰هزار و ۵۶۵ نفر هستند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان