جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: همه دستگاه ها و بانک ها در تمامی نقاط استان باید در زمینه تامین خودرو، امکانات، تجهیزات و یا تقبل بخشی از اعتبارات با ستاد انتخابات استان همکاری کنند و در این مورد ...

به گزارش ایرنا، محمدنوذری روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: انتخابات مساله ای عمومی و همگانی است و همه دستگاه ها، ادارات و بانک ها موظف هستند در خدمت برگزاری انتخابات باشند.

وی افزود: طبق قانون همه امکانات و تجیهزات دستگاه ها در هنگام انتخابات باید در صورت نیاز در اختیار ستاد انتخابات قرار بگیرند و همه مسوولان دستگاه ها و بانک ها موظف به تمکین از قانون هستند.

استاندار ایلام یادآور شد: باید در فرصت کوتاه باقیمانده، برای تامین امکانات و تجهیزات در تمام نقاط استان تمهیدات لازم از سوی دستگاه های عضو ستاد اتخاذ و ملاحظات و نکات امنیتی در قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات باید توسط تمام اعضای ستاد تامین شود.

نوذری تاکید کرد: اعضای ستاد انتخابات در مرکز استان، فرمانداران و بخشداران باید در این مدت باقیمانده از ابتدای صبح تا آخر وقت روز در محل کارهای خود حضور داشته و به امور مربوط به انتخابات و رصد مشکلات رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: انتخابات مهمترین مقوله سیاسی در کشور است که باید با مشارکت حداکثری و پرشور همه مردم برگزار شود و در این راستا مسوولان باید موانع و مشکلات مرتبط با این موضوع را در کل استان رصد و پیگیری کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا، طبق مصوبه ستاد مرکزی انتخابات، این همه پرسی تا ساعت ۲۴ شب ادامه دارد تا از تجمع مردم در شعب اخذ رای جلوگیری و همچنین مجریان شعب اخذ رای در صورت مراجعه رای دهنده بدون ماسک به وی ماسک دهند.

نوذری از هواداران نامزدها خواست از تجمع در ستادها خودداری و نیز دانشگاه علوم پزشکی باید در تمام شعب ناظر بهداشتی مستقر کند و ماسک و بطری های الکل و محلول های ضدعفونی کننده موجود باشد تا استان به پیک پنجم کرونا وارد نشود.

وی تاکید کرد: همه فرمانداران، بخشداران و مجریان شعب اخذ رای به هیچ وجه نباید از نامزد خاصی حمایت و باید طبق موازین قانونی و با رعایت اصل بی طرفی انتخابات را در حوزه های خود مدیریت کنند.

استاندار ایلام با انتقاد از صحبت نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره های اخیر، گفت: این افراد که همگی جزء بدنه نظام هستند با سخنان خود هم عملکرد دولت و نظام را خدشه دار کردند در حالیکه دولت تدبیر و امید با وجود سختی های متعدد و تحریم های کمرشکن خدمات ارزنده و گسترده ای را در کشور ایجاد کرد.

نوذری از همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا عملکرد هشت ساله دولت را برای مردم و افکار عمومی منتشر کنند تا همگان از خدمات و اقدامات هشت ساله دولت با وجود مشکلات و چالش ها آشنا شوند.

در این نشست فرمانداران برخی از شهرستان های استان از طریق ویدیوکنفرانس مشکلات و شرایط انتخابات در شهرستان تابعه خود را بیان کردند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان