شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اهمیت ارتباطی پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران گفت: تلاش ها برای تکمیل این محور ارتباطی تا پیش از اربعین سال جاری ادامه دارد.

به گزارش آفتاب ایلام،عبدالله  بهادری با اشاره به عملیات پایانی چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بیان کرد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و یادآور شد: قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راه سازی این محور جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران یادآور شد: از ۱۱ کیلومتر طول این مسیر تاکنون پنج کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است.

بهادری با بیان اینکه  با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره های ترافیکی این نقطه برطرف شده است، تاکید کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ جهت اجرای عملیات لاینینگ ( پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه پیدا می کند.

وی اضافه کرد: غیر از احداث این تونل ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل های بزرگ و حجم عظیم ترانشه برداری و خاک ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

آغاز عملیات لاینینگ تونل دوم راه کربلا در محور ایلام - مهران

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: در راستای اجرای باند دوم محور ایلام به مهران و ارتقاء این محور به بزرگراه ۲ دستگاه تونل حفاری شده که عملیات لاینینگ تونل دوم( تونل موازی تونل راه کربلا) به طول ۷۱۰ متر آغازشده است.

بهادری گفت: حفاری و کف برداری تونل اول راه کربلا نیز به طول ۸۵۰ متر به پایان رسیده و به زودی عملیات لاینیگ این تونل نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تسریع در احداث بزرگراه ایلام- مهران به جهت تردد زائرین عتبات عالیات مخصوصاً در ایام اربعین وهمچنین ترانزیت کالا ازمرز بین المللی مهران گفت: تلاش خواهد شد مراحل تکمیل بزرگراه مذکور طبق برنامه زمانبندی و کیفیت فنی به انجام برسد.

وی اضافه کرد: چهار کیلومتر از مسیر ارتباطی جاده ایلام - مهران در محدود بانروشان تا سه راهی جندالله نیز تا مهرماه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به گفته بهادری، عملیات اجرایی پل کنجانچم نیز در لاین برگشت در مسیر مهران - ایلام در مراحل پایانه قرار دارد و تا پیش از اربعین تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا پیش از اربعین آینده بیشتر عملیات راه سازی محور ایلام به مهران به اتمام برسد هر چند که در چند نقطه از جمله تکمیل تونل ها و بحث نقاط رانشی و ... نیاز به اعتبار و زمان دارد.

شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهر مهمترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است که سالانه بیش از سه میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند که بخش قابل توجهی از این زائران در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائرین اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان