پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام اعلام کرد: در صورت ادامه روند افزایشی مصرف برق و عبور از سقف تعیین شده استان، احتمال قطعی دوباره در ساعاتی از شبانه روز وجود دارد.

به گزارش آفتاب ایلام،محمد محمدیان شمالی روز سه شنبه اظهار داشت: در حال حاضر مصرف برق استان ۳۲۰ مگاوات بوده ، یعنی ۳۰ مگاوات بیشتر از سقف تعیین شده از سوی دیسپاچینگ ملی برای استان است.

وی با بیان اینکه مصرف برق در تمام شهرستان های استان از سقف مجاز مصرف عبور کرده است، افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و پایداری آن در روزهای آینده، در صورت عدم رعایت الگوهای صحیح مصرف، با مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی ها روبرو خواهیم شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: افزایش مصرف برق در استان نسبت به سال گذشته نوید خوبی نمی دهد و در صورت تداوم این روند احتمال قطعی دوباره برق در استان در ساعت های پیک مصرف وجود دارد.

محمدیان شمالی به برخی از روش های ساده و موثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان های عمومی و اداری اشاره کرد و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

وی به نکاتی راجع به استفاده صحیح از سیستم های سرمایشی اشاره کرد و افزود: وجود سایبان برای کولر آبی، تعویض به موقع پوشال و سرویس آن می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

 سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام بر استفاده از کولرهای آبی روی دور کُند در ساعات اوج مصرف تاکید کرد و گفت: درجه مناسب برای کولرهای گازی نیز بین ۲۵ تا ۲۶ درجه است، ضمن اینکه مشترکان خانگی استفاده از وسایل پرمصرف مانند جاروبرقی و لباسشویی را به ساعات غیر اوج مصرف موکول کنند.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۵۸۰ هزارنفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان