جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: عشایر استان اکنون با ۳۰۰ هزار راس دام مازاد مواجه اند که باید برای خرید آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز سه شنبه در نشست خرید دام مازاد عشایر استان اظهار داشت: دولت برای حمایت از عشایر تصمیم به خرید دام مازاد این قشر دارد که سهم استان ایلام در گام اول ۵۷ هزار راس اعلام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی اکنون عشایر در تنگنا برای تامین علوفه دام های خود مواجه اند.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون دلالان از فرصت استفاده کرده و دام های عشایر را با قیمت بسیار پایین خریداری می کنند، برای جلوگیری از اجحاف در حق این قشر زحمت کش باید هرچه زودتر خرید توسط پشتیبانی امور دام استان شروع شود.

رستمزاد یادآور شد: اکنون دستورالعمل خرید دام مازاد ابلاغ شده و باید تمهیدات لازم از جمله کشتارگاه برای خرید و کشتار این دام ها آماده شود.

وی بر لزوم بازدید و فراهم شدن تمهیدات لازم برای خرید دام مازاد عشایر در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: عشایر استان قشر زحمت کشی هستند و باید دولت از آنها حمایت کند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام در ادامه با تبریک هفته جهاد کشاورزی، تلاش های این مجموعه در استان را قابل تقدیر برشمرد و افزود: با توجه به مزیت استان از نظر کشاورزی باید زیرساخت های توسعه ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ارزش افزوده محصولات فراهم شود و دولت باید از آنها حمایت کند.

در این نشست مقرر شد پس از تکمیل و تجهیز کشتارگاه صنعتی ایلام و تامین اعتبار کار خرید دام مازاد عشایر آغاز شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان