شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: طرح فوق العاده اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در محله بانبرز (از محلات حاشیه نشین ایلام) اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز سه شنبه در دومین نشست کارگروه حمایت و تاب آوری اجتماعی افزود: شناسایی آسیب های اجتماعی محله بانبرز به عنوان پایلوت طرح فوق العاده اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نخستین اقدام تمامی افراد این منطقه شناسایی و در خصوص نیازهای آموزشی آنان نیازسنجی صورت گرفته و بر مبنای آن برنامه ریزی آموزشی انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: همچنین افراد مبتلا به آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد شناسایی و فرآیند حمایت از این افراد به شکل منسجم توسط کارگروه پیگیری می شود.

همتی یادآور شد: این خانواده ها مورد حمایت اعضا این کارگروه قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز مرتبط با مشکلشان نظیر ترک اعتیاد ارجاع و زیر پوشش آموزش های روانشناختی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: همچنین خانواده هایی که از روستا به شهر ها مراجعه می کرده با هدف تشویق به مهاجرت معکوس و با حمایت بنیاد مستضعفان زمین در روستاها به آنها واگذار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام بر ضرورت تقویت تاب آوری اجتماعی مردم بویژه ساکنان مناطق آسیب خیز و حاشیه نشین در مواجهه با مسایل مختلف تاکید کرد.

همتی ابراز امیدواری کرد با برنامه عملیاتی موثر در راستای کاهش آسیب ها و مقاوم سازی افراد در محلات حاشیه ای برابر آسیب های اجتماعی اولویت دار شامل اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و حاشیه نشینی مقابله لازم انجام شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان