جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانان مرزنشین ایلام باید صادر کننده کالا باشند، گفت: مرزنشینان غیور نباید به کارت مرزنشینی اکتفا کنند.

آفتاب ایلام،به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: مرزنشینان غیور انقلاب اسلامی در ایلام نباید اکتفا به کارت مرزنشینی کنند و ورود یک کالا آنها را قانع کند بلکه جوان مرزنشین می تواند صادر کننده شایسته ای باشد.

وی گفت: مرزنشینی مردم استان ایلام می تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز استان ایلام، شما فرصت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دارید و منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت ها است.

وی یادآور شد: ما فکر می کنیم فرصت های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

جلیلی اظهار داشت: تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعدادهای چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت های ویژه این استان برای توسعه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعت و معدن با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی، پایین دستی و پتروشیمی می توان موجب منتفع شدن کشور شد زیرا این ظرفیت ها در ایلام وجود دارد.

وی، توسعه گردشگری را بهترین فرصت برای مردم استان برشمرد و گفت: همجواری استان ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت های ارزشمند دارد می تواند منشأ جهش باشد.

وی اضافه کرد: اگر خواهان جهش ایران در چهار سال آینده هستید باید بدانید که جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست، اگر دم از فرصت جهش ایران می زنید باید هر روستا به سلول جهش کشور مبدل شود.

جلیلی اظهار داشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم استان فراموش نشدنی است، برای من ایلام سرشار از خاطره ها است و بارها از ایلام تا چوار پشت وانت ها برای شرکت در عملیات ها می رفتیم.

وی اضافه کرد: ایلام استانی است که بارها مورد حمله هوایی قرار گرفت اما مردم آن شجاعانه ایستادند.

وی گفت: خاطرات نماز جمعه سال ۶۵ و حضور مردم ایلام در ۱۰ تیر سال ۶۵ در آزادسازی مهران، خلق حماسه ای بزرگ و بیادماندنی است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان