جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
ایلام - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همجواری با کشور عراق، فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی و صادرات مرزی ایلام و کشور است.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: مرزنشینی مردم استان ایلام می تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می کند.

وی افزود: استان ایلام فرصت های مناسبی در زمینه کشاورزی و توسعه اقتصادی دارد و جوانان غیور این سرزمین می توانند حماسه بزرگی دوباره خلق کند.

وی اضافه کرد: در سفر و دیدار با مردم چالاب و چنگوله گله جوانان چالاب این بود که باید به دور از چشم فلان اداره دولتی شبانه برای کشاورزی برویم.

جلیلی گفت: چرا باید به دلیل برخی موانع غلط و مقررات نادرست جوانان این دیار از بهترین کار که کشاورزی است، منع شوند، از نزدیک با جوانان استان صحبت کردیم آنها می گفتند آیا کشاورزی باید در استان ما باید به صورت قاچاق انجام بگیرد.

وی ادامه داد: اگر شما زمین و اراضی دارید، اگر فرصت مانع زدایی و جهش تولید می خواهید فراهم کنید، باید بررسی شود که این موانع چگونه ایجاد شده اند.

وی تاکید کرد:حفظ محیط زیست و حل مشکلات زیست محیطی خودش اهمیت زیادی دارد، اما پرداختن به کشاورزی در جای خود نیز اهمیت دارد و جوانانی  که میراث داران شهدای دفاع مقدس اند باید به بهترین شکل مورد توجه قرار بگیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: وقتی در چنگوله و چالاب حضور یافته و عکس ده ها شهید را در مسجد آن مشاهده می کنم بیش از هر زمان دیگر احساس دین به این مردم می کنم.

جلیلی تاکید کرد: اگر دولت بستر لازم فراهم کند، مردم می توانند در عرصه اقتصادی به جایگاه بالایی برسند.

وی اضافه کرد: مرزنشینان غیور انقلاب اسلامی در ایلام نباید اکتفا به کارت مرزنشینی کنند و ورود یک کالا آنها را قانع کند بلکه جوان مرزنشین می تواند صادر کننده شایسته ای باشد.

جلیلی گفت: باید هر خانواده ایلامی از فرصت مرزنشینی برای کمک به جهش صادرات استفاده کند.

حماسه هشت سال دفاع مقدس ایلامی ها فراموش نشدنی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس، حماسه های بزرگ آفریدند و با وجود همه فشارهای دشمن مردانه ایستادند و سرزمین خودشان را ترک نکردند.

جلیلی اظهار داشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم استان فراموش نشدنی است، برای من ایلام سرشار از خاطره هاست و بارها از ایلام تا چوار پشت وانت ها  برای  شرکت در عملیات ها می رفتیم.

وی  اضافه کرد: ایلام استانی است که بارها مورد حمله هوایی قرار گرفت اما مردم آن شجاعانه ایستادند.

وی گفت: خاطرات نماز جمعه سال ۶۵ و حضور مردم ایلام در ۱۰ تیر سال ۶۵ در آزادسازی مهران، خلق حماسه ای بزرگ و بیادماندنی است.

جلیلی یادآور شد: حوادث۲۳ بهمن سال ۶۵ و حمله زمین فوتبال چوار و حماسه روستای ماربره که بیش از ده ها شهید و جانباز داشت اینها در خاطر ملت ایران باقی مانده است.

وی افزود: با وجود همه مشقت های دوران دفاع مقدس مردم ایلام ایستادند و از انقلاب دفاع کردند و حماسه های بزرگ آفریدند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کفت: فرزندان شما همچون داریوش رضایی نژاد حماسه ماندگاری در عرصه علم آفریدند و جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، آیا چنین حماسه هایی را نمی توان در سایر عرصه های اقتصادی، صنعت و کشاورزی ایجاد کرد.

جلیلی افزود: شما می توانید از تمامی آن ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنید و امروز که در آستانه انتخابات هستیم یک راه این است که فقط کشور را به صورت روزمرگی اداره کنیم و این نگاه نادرست است.

وی یادآور شد: در هشت سال گذشته در ۳۱ استان کشور و شهر و روستاهای آنها سفر کردیم و با مردم به گفت و گو نشستیم و بازدید کردیم.

وی تاکید کرد: مردم عزیز استان ایلام، شما فرصت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دارید و منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت هاست.

وی یادآور شد: ما فکر می کنیم فرصت های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

جلیلی اظهار داشت: تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعداد های چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت های ویژه این استان برای توسعه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعت و معدن با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی، پایین دستی و پتروشیمی می توان موجب منتفع شدن کشور شد زیرا این ظرفیت ها در ایلام وجود دارد.

وی، توسعه گردشگری را بهترین فرصت برای مردم استان برشمرد و گفت: همجواری استان ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت های ارزشمند دارد می تواند منشأ جهش باشد.

وی اضافه کرد: اگر خواهان جهش ایران در چهار سال آینده هستید باید بدانید که جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست، اگر دم از فرصت جهش ایران می زنید باید هر  روستا به سلول جهش کشور مبدل شود.

وی افزود: دولت نباید مانع جهش باشد، دولت باید پشتیبان هر روستا و شهر برای رفع موانع تولید و پیشران توسعه باشد.

وی خطاب به مردم ایلام گفت: مردم عزیز استان ایلام ما می گوییم، این کار بزرگ باید انجام گیرد و لازمه آن یک جهاد بزرگ است و بار اصلی بر روی دوش مسئولان باشد و فشار از دوش از مردم برداشته شود.

وی  از مردم ایلام خواست: کمک کنند و پیشگام در شناخت ظرفیت های مغفول و ارایه راهکارهای برای جهش شهر و روستا باشند.

وی افزود: مردم شما باید در این زمینه پیشگام باشید زیرا جهش بزرگ، مردان میدان می خواهد  و هستند انسان های شریفی که آمادگی دارند، صادقانه کار کنند.

وی تاکید کرد: کار بزرگ با نمایش نمی شود، مردان واقعی تمایلی به دیده شدن و رسانه ای شدن ندارد، مردم باید آنها را بشناسید و شناسایی کنید و انتخاب کنند تا این افراد عهده دار کار بزرگ در کشور باشند.

جلیلی گفت: جهش بزرگ بدون تلاش بزرگ صورت نمی گیرد، جهش ایران محتاج جهش همه بخش های کشور است و محتاج جهش همه روستاهای ایران بزرگ است.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان پرجمعیت کشور محسوب می شود.

واجدان شرایط رای در استان ایلام بیش از ۴۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر هستند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان