جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
پخش برنامه های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در شبکه های استانی امروز دنبال شد؛ رئیسی از عدم تناسب وضع زندگی کرمانی ها با ظرفیت های استان گفت و رضایی بر انتخاب استانداران بومی تأکید کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: با نزدیک شدن به روز جمعه ۲۸ خردادماه فضای استان های مختلف کشور هرروز انتخاباتی تر می شود، پخش برنامه های تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از روز ۱۹ خردادماه در شبکه های استانی آغاز شده است.

بعدازظهر امروز نیز در هفتمین و آخرین روز مردم در استان های مختلف برنامه های نامزدها را از شبکه های استانی شنیدند و دیدند.

تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه های استانی سه شنبه ۲۵ خرداد

عبدالناصر همتی

استان های البرز، خلیج فارس، قم، لرستان

سید ابراهیم رئیسی

استان های بوشهر، زنجان، کرمان، مرکزی

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

استان های اردبیل، خراسان رضوی، فارس، گلستان

محسن رضایی

استان های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه، همدان

علیرضا زاکانی

استان های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد

سعید جلیلی

استان های ایلام، خوزستان، کردستان، مازندران

محسن مهرعلیزاده

استان های اصفهان، خراسان شمالی، قزوین، گیلان

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات انسانی و اهمیت گفت وگوی اختصاصی نامزدها با مردم استان های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت های هر یک از مناطق کشور و بر اساس مصوبه ستاد انتخابات صدا و سیما برنامه های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن رفته است.

این برنامه ها شامل گفت و گوی اختصاصی با هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که از ۳۰ مرکز استانی و سه شبکه محلی آبادان، کیش و مهاباد پخش می شود. به این ترتیب هر یک از نامزدها ۳۰ برنامه برای ۳۰ استان کشور (جدای استان تهران) خواهند داشت که شامل ۱۵ ساعت گفتگو با هر یک از نامزدهاست و مجموع زمان آن به ۶۵۰۰ دقیقه می رسد.

در این گزارش نگاهی به مباحث مطرح شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری طی امروز در شبکه های استانی داریم. برای خواندن مشروح صحبت های نامزدهای ریاست جمهوری می توانید روی تیتر هر بخش کلیک کنید.

همتی در شبکه استانی البرز: واکسیناسیون عادلانه را در دستور کار قرار می دهم

عبدالناصر همتی در گفتگوی تلویزیونی با مردم البرز اظهار کرد: نکته ای که در ابتدای صحبتم با شما باید بگویم مسئله جانباختگانتان از کروناست، برای بسیاری از این افراد حتی نتوانستید مراسم ختم بگیرد که بنده به شما تسلیت عرض می کنم.

وی بیان کرد: امیدوارم در دولت خودم در اولین فرصت واکسیناسیون عادلانه و سریع را به اتمام برسانیم و این بلا را از سر مردم کوتاه کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: در خصوص اینکه چرا وارد عرصه انتخابات شدم چند نکته ای را عرض می کنم، شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر روش فعلی اداره اقتصاد را دوباره پیش بگیرید شرایط بدتر از این هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در استان های مختلف کشور گرفتار مشکلات بیکاری و معیشتی هستند و وضعیت اقتصادی آنها به دلیل مشکلات تحریم و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطلوبی رسیده است.

جلیلی در شبکه استانی مازندران: اقتصاد جنگل ناشناخته ماند / وجود فقر سبز در مازندران

سعید جلیلی در برنامه انتخاباتی شبکه طبرستان با اشاره به افتخار آفرینی مردم مازندران در عرصه های مختلف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این استان با اظهار اینکه مازندران فرصت های بسیار ارزشمندی دارد و فرصت های بیشتری از برخی کشورهای اروپایی دارد، گفت: جهش ایران بدون پیشرفت مازندران صورت نمی گیرد و جهش مازندران بدون توسعه شهرها و روستاهای آن صورت نمی گیرد.

این نامزد انتخابات داشتن برنامه ای برای شناسایی توانمندی های شهرها و روستاها و برنامه ریزی برای جهش را لازم دانست و گفت: کسانی می توانند در این زمینه سهیم باشند که بیشتر از همه به ظرفیت های استان و مشکلات آن آگاه باشند.

جلیلی یادآور شد: قبل از دولت، مردم مازندران باید سند پیشرفت استان را در دست داشته باشند و آن را تهیه و از دولت آینده مطالبه کنند و در این هشت سال دولت سایه، یک گفتمان بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مردم مازندران فرصت های بسیار ارزشمندی دارد و مزیت آن در حوزه های مختلف گردشگری، کشاورزی، جنگل، دریا و غیره است.

وی با اشاره به اینکه دلالان سود محصولات کشاورزی مازندران را می برند، گفت: باید سود حداکثری از آن کشاورز باشد نه دلال و باید از فناوری های روز در مراحل مختلف کشاورزی استفاده شود تا کشاورز با زحمت کمتر محصول را تولید کند.

جلیلی تصریح کرد: امروز باید در یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی مازندران برنامه ریزی کرد و با مدل فعلی این طرح تا چند سال دیگر محقق نمی شود و نیازمند برنامه جدی برای جهش است.

مهر علیزاده در شبکه استانی گیلان: مشکلات اقتصادی توسط یک اقتصاددان حل می شود

محسن مهرعلیزاده در برنامه تبلیغاتی خود برای گیلانیان با بیان اینکه کشور در مقطع تاریخی خطیری قرار گرفته است، اظهار کرد: فقر، بیکاری، فاصله اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، افزایش سطح خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و کشمکش های بی حاصل بین افراد و گروه ها و اختلاس و دست درازی به بیت المال در کشور وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه عده ای با روش های ناصواب کرسی مسئولیت خریدند و کشور را به جایی رساندند که با مشکلات عدیده مواجه است، افزود: این اقدامات باعث شد اعتماد مردم به حاکمیت و مدیران اجرایی آسیب زیادی ببیند و این عدم اعتماد باعث می شود حتی در صورتی که مسئولان کار دستی انجام دهند مورد پذیرش واقع نشود.

وی مشارکت مردم در حل مسائل کشور را مؤثر دانست و بیان کرد: دولت ها در طی این سال ها نقاط مثبت و منفی در کارنامه خود ثبت کردند اما آمریکا از همان ابتدا با کارشکنی بر مردم فشار و تحریم وارد کرد.

مهر علیزاده ادامه داد: برجام می توانست راه های تجارت را به روی کشور باز کند اما آمریکا با خروج از این معاهده جلوی آن را گرفت.

رئیسی در شبکه استانی کرمان: وضعیت زندگی کرمانی ها تناسبی با ظرفیت های استان ندارد

سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان کرمان گفت: باید به کرمان می آمدم و مردم استان را زیارت می کردم اما توفیق حاصل نشد و درواقع متأسفانه کرونا این اجازه را نداد.

وی افزود: اولین سرمایه بزرگ استان کرمان، نیروهای انسانی تحصیل کرده آن است همچنین ذخایر ارزشمندی همچون محصولات معدنی، کشاورزی، پسته، مرکبات و خرما در این استان وجود دارد که می تواند نقش بسیار اثرگذاری در بهبود زندگی در استان و کشور داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که اگر مدیریت آب به خوبی انجام نشود، این ظرفیت ها به خوبی قابل استفاده نخواهد بود، بیان داشت: در استان کرمان که معدن و کشاورزی حرف اول را می زند لذا باید جذب سرمایه گذاری خوبی داشته است اما این ظرفیت تناسبی با وضعیت زندگی مردم ندارد و حتماً وضعیت می تواند بهتر از این رقم بخورد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه صنایع دستی رونق بسیاری در استان کرمان دارد، اظهار کرد: آثار متعدد جهانی در این استان وجود دارد که بسیار ارزشمند است اما صنعت گردشگری در این استان به نسبت این آثار ارزشمند، فعال نیست.

وی ادامه داد: ۶ منطقه ویژه در استان وجود اما به نسبت فعالیت قابل انتظار را ندارند از طرف دیگر ما باید به سمت و سوی صادرات غیر نفتی برویم و این صادرات غیر نفتی در منطقه باید حداقل دو برابر شود و این کاملاً امکان پذیر است.

مهرعلیزاده در شبکه استانی خراسان شمالی: آب دریای خزر یا عمان را به خراسان شمالی می آوریم

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با مردم خراسان شمالی که از طریق شبکه اترک صورت گرفت، با اشاره به جمعیت ۴۵ درصدی روستایی در خراسان شمالی، اظهار کرد: عملکرد مسئولان در کشور و در استان خراسان شمالی ضعف هایی داشته است.

این داوطلب ریاست جمهوری کشاورزی، دامداری و گردشگری را ۳ پیشران اقتصادی خراسان شمالی دانست و گفت: این استان در مسیر حرکت ۲۰ میلیون زائر است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: خراسان شمالی از صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی بهره مند است اما جای صنایع تبدیلی در استان خالی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور در خراسان شمالی تولید می شود اما به صورت خام به فروش می رسد.

این داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: خراسان شمالی ۲ میلیون ۴۰۰ هزار دام سبک داشته که ۳۵۰ هزار آن در استان مصرف می شود و رتبه سوم تولید زعفران در کشور را داراست اما این موارد به صورت خام صادر می شود.

زاکانی در شبکه استانی خراسان جنوبی: ارز حاصل از صادرات به افغانستان باید به خراسان جنوبی بازگردد

علیرضا زاکانی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین استان کشور است، افزود: خراسان جنوبی سرشار از ظرفیت ها و توانمندی های بزرگ چون محصولات استراتژیکی مانند زعفران و همچنین صنایع دستی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: راه آهن جنوب- شمال از سه استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی عبور و آن را آباد خواهد کرد که این پروژه باید مد نظر جدی قرار گیرد و در این زمینه کاهلی شده است.

زاکانی با اشاره به مسئله عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات افزود: ارز حاصل از صادرات به افغانستان باید به خراسان جنوبی بازگردد و موجب آبادانی استان شود.

وی ادامه داد: باید خراسان جنوبی تبدیل به یک استان ترانزیتی از طریق بازارچه ها شود. زاکانی با بیان اینکه خراسان جنوبی از مشکل کم آبی رنج می برد، گفت: این مشکل را باید با احیا قنوات، دانش آبخیزداری و مهمتر از همه انتقال آب از خلیج فارس حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: باید از خام فروشی محصولات معدنی خراسان جنوبی نیز به شدت پرهیز کرد.

مهرعلیزاده در شبکه استانی اصفهان: رونق و پیشرفت کشور با ایجاد رقابت اقتصادی محقق می شود

محسن مهرعلیزاده در برنامه شبکه تلویزیونی اصفهان با اشاره به اینکه نصف جهان پایتخت تاریخ و فرهنگ ایران است، اظهار داشت: مردم اصفهان به سخت کوشی، خلاقیت و نوآوری معروف هستند و من مشکلات آنها را به خوبی می دانم که عمده آن مسئله آب است.

وی با بیان اینکه در دوران یک سال مسئولیت خود در استانداری اصفهان برای مسئله آب تلاش بسیاری کردم، ابراز کرد: خشک بودن زاینده رود برای مردم اصفهان همانند حضور جسمی بیجان در میانه شهر، تلخ و ناگوار است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: طرح های هفتگانه ای برای رفع مشکلات آبی اصفهان دارم که برای باغات، شرق اصفهان، داخل زاینده رود، کشاورزان و تالاب گاو خونی آب به ارمغان می آورد.

وی تصریح کرد: ممکن است بسیاری از ظرفیت های وابسته به آب استان اصفهان در آینده نزدیک نابود شود.

زاکانی در شبکه استانی آذربایجان غربی: نوع نگرش به توسعه و مدیریت کشور توسط دولت باید تغییر یابد

علیرضا زاکانی در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به افتخار خود در ارتباط با ترک و کردزبانان ارومیه، گفت: افتخار دارم در کنار شهید باکری جنگیده ام؛ این شهید بزرگوار نمود واقعی یک امانت دار بود.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان افتخار مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم را دارند، افزود: آذربایجان غربی ظرفی بالایی در حوزه گردشگری، کشاورزی، معادن و زیر ساخت های نرم افزاری سخت افزاری دارد که باید با رفع آن در راستای توسعه منطقه اقدام کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تخریب مراتع، راندمان پایین آب و بی توجهی به نیروهای متخصص آذربایجان غربی را از مشکلات مهم این منطقه دانست و اظهار داشت: چرا باید نیروهای متخصص این منطقه به سایر استان ها مهاجرت کنند، این استان از لحاظ معدنی دارای رتبه ۶ کشوری است اما خام فروشی آسیب جدی وارد کرده است.

زاکانی در رابطه با دریاچه ارومیه نیز گفت: حفظ محیط زیست یک ضرورت انکار ناپذیر است؛ در مقطعی ظلمی بزرگی به دریاچه ارومیه شده است که اقدامات انجام شده باید تشدید یابد چرا که معتقدیم کافی نیست.

وی اقدام وادیان مختلف را یک فرصت برای توسعه ایران اسلامی دانست و افزود: برادران اهل سنت و شیعه نمادی از همبستگی و پیوستگی هستند؛ ذاتاً انقلاب اسلامی یک انقلاب مذهبی نیست بلکه اسلامی است و نگاه محدودی ندارد.

قاضی زاده هاشمی در شبکه استانی اردبیل: استان اردبیل باید برند ملی محصولات کشاورزی و دامی کشور شود

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان اردبیل از طریق شبکه سبلان سخن می گفت، به موقعیت جغرافیایی استان اردبیل از لحاظ مرزی بودن و همسایگی با کشورهای حوزه قفقاز اشاره کرد و افزود: این قابلیت موجب توسعه صادرات خواهد شد چرا که در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی توانمندی های بسیاری در این منطقه وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی به عدم توسعه و حاشیه نشینی و افزایش نرخ بیکاری در این استان انتقاد کرد و ادامه داد: در دولت سلام توجه ویژه ای به قابلیت های این استان خواهد شد تا این مشکلات عمده حل شود

وی به قابلیت های بازارچه مرزی شهرستان بیله سوار و کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: گمرک در این شهرستان باید توسعه گسترده تری پیدا کند و این امر با تکمیل راه ریلی و افزایش صادرات محقق خواهد شد تا مقابل مهاجرت مردم این شهرستان به سایر شهرستان ها و مرکز استان گرفته شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موقعیت شهرستان پارس آباد را یک موقعیت بین المللی اعلام کرد و افزود: با وجود قابلیت های کشاورزی و دامپروری در این شهرستان، سو مدیریت ها و ضعف های گسترده در زمینه استفاده از این قابلیت موجب بروز مشکلاتی در خصوصی سازی در این منطقه شد.

رئیسی در شبکه استانی زنجان: مشکلات با پیگیری مجدانه حل می شود نه با توصیه

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت وگو با شبکه استانی اشراق زنجان، با اشاره به اینکه زنجان جزو استان هایی است که از دیرباز سفرهای متعددی را به این خطه از ایران اسلامی داشته و از نزدیک با ظرفیت ها و پتانسیل های این استان آشنا هستم، گفت: بدون شک همه ملت ایران به آوازه مردمان این استان به خصوص شهر زنجان در ارادت به اهل بیت (ع) اشرافیت دارند.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان بارها ثابت کرده اند که مردمانی پرتلاش و متدین بوده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی حماسه های زیادی را خلق کرده اند، افزود: زنجانی ها همواره در عرصه ای چون انتخابات حضوری پرشور داشته و تکلیف شرعی خود را در این حوزه ادا کرده اند و بنده به خاطر اعتمادی که در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری به من داشتند، از مردم این استان قدردانی می کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف استان زنجان اشاره و از معدن به عنوان یکی از این مزیت ها یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان از وجود بیش از ۳۰۰ معدن بهره می برد که هر کدام از این معادن دارای ذخایر بسیار غنی و ارزشمندی است اما متأسفانه موضع ناراحت کننده در این خصوص، غیرفعال بودن ۲۵ درصد این معادن است که این مشکل باید رفع شود.

مهرعلیزاده در شبکه استانی قزوین: دولت زندگی به دنبال ساخت زندگی شاد برای همه مردم است

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با مردم قزوین که از طریق سیمای مرکز استان قزوین انجام شد اظهار کرد: در کشور مسئولین و دستگاه هایی وجود دارند که باید راه های پیشرفت و رشد را برای مردم هموار کنند. تا کنون که در آستانه سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در کشور هستیم افراد متعدد سکان مدیریت کشور را در شرایط مختلفی به عهده گرفته اند و با فراز و نشیب های زیادی در دوره های زمانی مختلف کشور را مدیریت کرده اند و ما امروز و در این جایگاه از همه زحماتی که در این دوران کشیده شده تقدیر می کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در دهه ۶۰ شمسی و در دورانی که کشور با جنگ تحمیلی رو به رو بود، تحریم ها در شدیدترین نوع خود علیه ما اعمال می شد و کلیه صادرات ما برابر بر رقم ۶.۵ میلیارد دلار بود و تقریباً نیمی از این مبلغ در میدان های نبرد هزینه می شد، حداقل ها برای زندگی مردم تأمین شده بود و مردم با یک اعتماد و اطمینان خاصی زندگی می کردند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سازندگی بیان کرد: در دوران سازندگی شرایط ایده آل نبود با این حال دولت خدماتی را به کشور ارائه کرد که هم اکنون ما ارزش های آن را فهمیده و زیر سوال نمی بریم.

رئیسی در شبکه استانی بوشهر: بوشهر نباید فقیر و بیکار داشته باشد / لزوم استفاده از ظرفیت دریا

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه های مختلف دارای ظرفیت های فراوانی است که باید به این ظرفیت ها به خوبی توجه شود.

وی پارس جنوبی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را یکی از ظرفیت های استان دانست و بیان کرد: این استان پایتخت انرژی ایران اسلامی است و جایگاه ویژه ای در حوزه انرژی خاورمیانه دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نیروگاه اتمی و پارس جنوبی و پایانه بزرگ صادرات نفتی به عنوان مهمترین ظرفیت های استان نام برد و افزود: این حجم از انرژی تمدنی بزرگ در عسلویه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالای تولید خرما است ادامه داد: باید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان بوشهر تلاش بیشتری شود و ما برای این مهم نیز برنامه داریم.

رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر با وجود دریا و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نباید فرد بیکار داشته باشد گفت: اقتصاد دریا محور باید فعال سازی شود و مسئولان ارشد استان در این زمینه باید اهتمام ورزند.

قاضی زاده هاشمی در شبکه استانی فارس: ظرفیت های متعدد فارس در حوزه گردشگری

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگوی تلویزیونی با مردم فارس بیان کرد: استان فارس دارای ویژگی های متعددی در زمینه گردشگری زیارت و گردشگری سلامت است از این رو این استان می تواند شاهد جذب میلیون ها گردشگر باشد این در حالی است که فارس استانی با ویژگی نیز کشاورزی هست و در حوزه نفت و گاز نیز قابلیت های بالقوه بسیار زیادی دارد.

قاضی زاده هاشمی متذکر شد: در استان فارس مشکل کمبود آب وجود دارد و در این راستا نیز برنامه ایران سبز با ایجاد و کاشت جنگلکاری عمیق در سطح استان هایی که با چالش آب مواجه هستند می تواند راهگشای مشکلات کمبود آب در سطح استان ها به خصوص استان فارس باشد.

به گفته این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان فارس سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد.

رضایی در شبکه استانی آذربایجان شرقی: استانداران بومی در دولت اقدام و تحول انتخاب می شوند

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی از طریق شبکه سهند گفت: دولت بنده دولت اقدام و تحول است و در این دولت با استفاده از توان جوانان، ایران را به کارگاه بزرگ اقتصادی و سازندگی تبدیل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل های تمامی استان ها استفاده شود، گفت: این درست نیست که از تهران برای تمامی شهرها و روستاهای کشور تصمیم گیری می شود.

رضایی با بیان اینکه زمان نسخه پیچی تهران برای استان ها گذشته است، ادامه داد: هر یک از استان های کشور، ظرفیت و استعداد ویژه خود را دارند و بنده در دولت احتمالی خود از این ظرفیت ها در خود استان ها و برای مردم همان مناطق استفاده می کنم، چراکه نسخه نوشتن واحد برای همه استان ها نادیده گرفتن استعدادهای آن ها است.

جلیلی در شبکه استانی ایلام: جوانان مرزنشین ایلام باید صادر کننده کالا باشند

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: مرزنشینان غیور انقلاب اسلامی در ایلام نباید اکتفا به کارت مرزنشینی کنند و ورود یک کالا آنها را قانع کند بلکه جوان مرزنشین می تواند صادر کننده شایسته ای باشد.

وی گفت: مرزنشینی مردم استان ایلام می تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز استان ایلام، شما فرصت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دارید و منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت ها است.

وی یادآور شد: ما فکر می کنیم فرصت های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

همتی در شبکه استانی قم: توسعه استان ها با توجه به ویژگی های فرهنگی و منابع طبیعی بومی

عبدالناصر همتی در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان قم با اشاره به نبود راهبرد اقتصادی در توسعه استان های کشور گفت: استان ها با توجه به ویژگی های فرهنگی و منابع طبیعی باید به سمت تمرکز زدایی و توجه به سمت مزیت نسبی هر منطقه حرکت کنند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حاشیه رفتن استان ها در اداره کشور را از مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و افزود: روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شده اند و به تدریج به شهرهای بزرگ منتقل می شوند که به گسترش حاشیه نشینی و مشکلات اجتماعی منجر می شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت تصمیمات اقتصادی بر اولویت تصمیمات سیاسی در دولت وی غلبه دارد تصریح کرد: نداشتن نگاه اقتصادی، نگاه امنیتی غالب به استان ها و تمرکز گرایی از موانع اصلی توسعه استان های کشور دانست

عبدالناصر همتی از مشورت و جلسه با نخبگان استان ها هر ۳ ماه یک بار در دولت خود خبر داد و گفت: استان های کشور ظرفیت های بی بدیلی برای پیشرفت و توسعه دارند فقط باید موانع آن را رفع کرد.

قاضی زاده هاشمی در شبکه گلستان: زیرساخت های گردشگری گلستان در دولت سلام توسعه می یابد

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ظهر سه شنبه در برنامه تبلیغاتی خود از مرکز گلستان اظهار کرد: متأسفانه این استان در حوزه سیل خسارات زیادی را متحمل شد و تا به الان هم دولت ها نتوانسته اند کار زیادی انجام دهند

وی با بیان اینکه آزادشهر در مسیر ترانزیتی تهران- مشهد قرار گرفته است، افزود: این شهر دارای معادن بسیار ارزشمندی است، متأسفانه شبکه آبرسانی آن دچار مشکل است و همچنین عدم وجود تصفیه فاضلاب و نداشتن سند مزارع کشاورزان از مشکلات این شهر است.

قاضی زاده هاشمی گفت: آق قلا یکی از شهرهای تاریخی است که مسیر فوق العاده ای می تواند بین ایران و ترکمنستان باشد، متأسفانه اراضی آن خرد و پراکنده است و مشکلاتی را در بهره وری از کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: بندرگز یکی از شهرهای بسیار خوب در حوزه گردشگری است که می توان در ساحل آن کشتی های کوچک را برای صادرات و واردات مستقر کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شهر بندرترکمن گفت: وجود جزیره آشوراده در بندرترکمن بسیار ارزشمند است که نیاز به زیرساخت های گردشگری مناسب دارد، وجود گمرگ در این شهر بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

همتی در شبکه استانی لرستان: نرخ بالای بیکاری در لرستان / ضرورت توجه به ظرفیت های حوزه گردشگری

عبدالناصر همتی روز سه شنبه در سخنانی در شبکه افلاک لرستان با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست اظهار داشت: اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، ممکن است که نتایج بدتری داشته باشد چرا که در حال حاضر مردم گرفتار بیکاری، معیشت، رفاه، آسایش زندگی و… هستند.

وی با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی دشمن به مراحل نامطلوبی رسیده و ریل اقتصادی کشور نیازمند بازنگری در نگرش است تصریح کرد: مسائل اقتصادی در کشور و به ویژه در استان ها تحت تأثیر نگاه سیاسی است و متأسفانه نتوانسته ایم از ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به کشاورزان و روستاها را یکی از برنامه های جدی خود عنوان کرد و افزود: لرستان با نرخ بیکاری بالایی روبرو است و این امر قابل تحمل نیست، باید از ظرفیت های لرستان برای جذب گردشگر در این استان استفاده کرد.

همتی با اشاره به تعطیل و نیمه تعطیل بودن کارخانه ها و واحدهای تولیدی لرستان تصریح کرد: باید اقدامات جدی برای رفع مشکلات این حوزه انجام داد.

گزارش در حال تکمیل است…



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان