جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همجواری استان ایلام با کشور عراق، فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی و صادرات مرزی ایلام و کشور است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعید جلیلی عصر امروز در گفتگو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: مرزنشینی مردم استان ایلام فرصتی مناسب برای توسعه تجارت با کشور عراق و همچنین توسعه این استان است. 

وی با بیان اینکه استان ایلام فرصت‌های مناسبی در زمینه کشاورزی و توسعه اقتصادی دارد و جوانان غیور این سرزمین می‌توانند حماسه بزرگی دوباره خلق کند افزود: مردم عزیز استان ایلام، شما فرصت‌های ارزشمندی در عرصه‌های مختلف دارید و منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت‌ها است.

جلیلی یادآور شد: ما فکر می‌کنیم فرصت‌های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می‌تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی اظهار داشت: تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعدادهای چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های ویژه این استان برای توسعه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعت و معدن با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی، پایین دستی و پتروشیمی می‌توان موجب منتفع شدن کشور شد زیرا این ظرفیت‌ها در ایلام وجود دارد.

وی، توسعه گردشگری را بهترین فرصت برای مردم استان برشمرد و گفت: همجواری استان ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت‌های ارزشمند دارد می‌تواند منشأ جهش باشد.

جلیلی اضافه کرد: اگر خواهان جهش ایران در چهار سال آینده هستید باید بدانید که جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست، اگر دم از فرصت جهش ایران می زنید باید هر روستا به سلول جهش کشور مبدل شود.

وی اظهار داشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم استان فراموش نشدنی است، برای من ایلام سرشار از خاطره‌ها است و بارها از ایلام تا چوار پشت وانت‌ها برای شرکت در عملیات‌ها می‌رفتیم.

 



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان