شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
ایلام- رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام با اشاره به اینکه اقتصاد کشور هشت سال معطل برجام ماند، گفت: در این هشت سال نان تولیدکنندگان به دلیل واردات آجر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یاسر جبرائیلی عصر سه شنبه در اجماع نخبگان حامی آیت الله رئیسی در ایلام اظهار کرد: قطعاً برای تمامی مشکلات کشور راهکار اساسی و اصولی وجود دارد و این مسئله نیازمند استفاده از ظرفیت و استعدادهای جوانان و اندیشمندان است که در سراسر کشور وجود دارند.

وی ادامه داد: اینکه می بینیم در هشت سال گذشته کشور با مشکلات بی شماری مواجه شده و باعث ناامیدی مردم شده، دلایل متعددی دارد، از جمله اینکه منافع عده ای در عقب ماندگی کشور بوده است.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام با اشاره به اینکه طی سال های اخیر در سیستم بانکی کشور یک هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تسهیلات به بخش های غیرمولد پرداخت شده است، افزود: این در حالی بود که تولیدکننده داخلی تشنه سرمایه و نقدینگی بود، ولی تسهیلات به افرادی پرداخت شد که امروز ابربدهکار بانکی هستند.

سید یاسر جبرائیلی عنوان کرد: یکی از بزرگترین چالش های کشور نظام بانکی است که این بخش باید در اولویت اصلاح قرار گیرد، چراکه فسادهای زیادی در این بخش شکل گرفته است.

وی افزود: سرمایه و تسهیلات بانکی که باید برای تولید داخلی صرف می شد، از طرف سیستم بانکی کشور صرف خرید ملک و واحدهای تجاری عده ای منفعت طلب شده تا از طریق سود کسب کنند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام بیان کرد: به عنوان مثال فقط در یک فقره ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق یک بانک خصوصی برای کارهای تجاری پرداخت شده است.

سید یاسر جبرائیلی با اشاره به اینکه در کشور پول به اندازی کافی وجود دارد، افزود: متأسفانه منفعت عده ای غارت گر در حل نشدن مشکلات است.

واردات بی رویه حتی توسط افراد نزدیک به دولت

وی ادامه داد: امروز آقای رئیسی آمده است تا با فساد مبارزه کند، اگر امروز ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور استفاده نمی شود، قطعاً با ورود آقای رئیسی این ظرفیت عظیم به کار گرفته می شود و چوب از لای چرخ تولید کشور برداشته می شود.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام عنوان کرد: هشت سال اقتصاد کشور معطل برجام ماند، دولتی که تمام نگاهش به خارج معطوف بود و حل تمامی مشکلات را برجام می دید.

وی گفت: واردات بی رویه حتی توسط افراد نزدیک به دولت باعث شده نان تولیدکنندگان داخلی آجر شود، از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهایی استفاده شد که در داخل کشور توانایی تولید آنها را داریم.

سید یاسر جبرائیلی با اشاره به اینکه امروز عشایر استان ایلام با مشکل فروش دام مواجه هستند، افزود: این درحالی است که ارزهای کشور صرف واردات گوشت می شود.

وی گفت: بعد از برجام، بسیاری از فناوری ها از جمله در بحث قطعات خودرو در داخل ساخته شد، نشان دادیم در کشور مشکلات حل شدنی است.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام اضافه کرد: قطعاً با حضور آیت الله رئیسی بسیاری از ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات به کار گرفته می شود، ریشه های فساد خشک و عدالت در کشور برقرار می شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان