شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ارتقا چوار از بخش به شهرستان را در توسعه و رشد این منطقه بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: رفع مشکلات زیرساختی چوار تازه تاسیس نیازمند اهتمام و کار ...

به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی روز سه شنبه در دیدار مردمی با حضورسخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام: فرماندار و امام جمعه چوار اظهار داشت: مشکل اشتغال جوانان و تعدیل نیروهایی که سال ها در صنایع این شهرستان تلاش کردند باید در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: مشکل دیگر مردم شهرستان کم آبی است که از طریق دستگاه های ذیربط اقدامات لازم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) باید برای رفع این مشکل انجام شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: بحث خرید دام مازاد که یکی از خواسته های مردم شهرستان بود،  پیگیری و مکاتبات لازم صورت گرفته که امیدواریم در اسرع وقت نتایج آن حاصل شود.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: پیگیری لازم برای سامانه گرمسیری نیز که بخشی از آن به چوار مربوط می شود و تصویب هلاله شمالی انجام شده است.

وی در ادامه به کمک ۸۰ میلیون تومانی مردم شهرستان چوار برای تکمیل زائرسرا ایلامیان در شهر مقدس مشهد اشاره کرد و گفت: برای تکمیل روند ساخت این زائرسرا نیازمند کمک های مردمی سایر شهرستان ها و اطلاع رسانی رسانه ها هستیم که امیدواریم این زائرسرا با زیربنا پنج هزار متر در آینده نزدیک تکمیل شود.

امام جمعه ایلام همچنین در دیدار با خانواده شهید اکبر یعقوبی در شهرستان چوار اظهار داشت: شهدا ستاره درخشان و چراغ هدایت حرکت یک جامعه هستند و امروز سرافرازی عزت و افتخار هر ایرانی از برکات خون شهدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخابات و لزوم حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو موجب اقتدار نظام اسلامی و مایوس کردن جبهه استکبار می شود.

امام جمعه چوار نیز در این دیدار یکی از نیازمندی های اصلی مردم شهرستان را مشکل کم آبی روستاها ذکر کرد و گفت: کمک نهادهای انقلابی نظیر بنیاد علوی و بنیاد برکت با مساعدت مالی مشکلات آب روستاهای این شهرستان را رفع می کند.

حجت الاسلام شهاب الدین میهن پرست گفت: شهرستان چوار دارای ظرفیت های بسیار عظیم نفت و گاز است بطوریکه ۲ درصد نفت و گاز غرب کشور در کرمانشاه و ۹۸ درصد آن در ایلام بوده اما متاسفانه مدیریت آن در کرمانشاه است.

وی از ارجاع پرونده بازارچه هلاله شمالی به هیات دولت خبر داد و گفت: در صورت تصویب بازارچه هلاله شمالی می توانیم شاهد رونق و توسعه اقتصادی در شهرستان باشیم.

حجت الاسلام میهن پرست تاکید کرد: بهسازی راههای مواصلاتی شهرستان، بکارگیری نیروی بومی در صنایع شهرستان و اتکا به ظرفیت بومی از جمله مسایل مهم این شهرستان است که باید مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای سطح شهرستان نیازمند بهسازی اساسی هستند که در صورت اهتمام کلیه دستگاه های اجرایی استان این مشکل نیز رفع می شود.

امام جمعه چوار در ادامه در بحث انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: کلیه دستگاهای اجرایی و مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای آماده هستند.

به گزارش ایرنا، حضور در مزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهید اکبر یعقوبی و دیدار مردمی از جمله برنامه های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به شهرستان چوار بود.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان