پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
نماینده تهران با اشاره به اظهارات اخیر جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: این آمار دادن ها اتفاقی نیست این آمار دادن های غلط و کم، در جهت و خطی است که یعنی اگر ما نباشیم مردم در انتخابات شرکت نمی کنند.

عزت الله اکبری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور مبنی بر مشارکت 37 تا 47 درصدی مردم در انتخابات، گفت: ما اگر مجموعه رفتارها و مدیریت آقای روحانی را در طول 8 سال گذشته تحلیل کنیم به این نتیجه می رسیم که هدفشان ناراضی کردن مردم و به دنبال اثبات تفکر تکیه به غرب بودند.

وی افزود: همچنین اگر صحبت ها و جهت گیری های 2 رئیس جمهور قبلی و آقای روحانی را بررسی کنیم به گونه ای است که چندان تمایلی به مشارکت مردم در انتخابات ندارند و این گونه برداشت می شود که ایشان تمایلی به مشارکت مردم ندارد و آنچنان که باید و لازم است مردم را به مشارکت دعوت نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه صحبت های آقای عرف رئیس ستاد انتخابات کشور نیز تقریبا در همین راستا است، ادامه داد: مشخص نیست آقای عرف این آمار را از کجا آورده، است، فرضا که وی احساس می کند که مشارکت در انتخابات پایین است ، چرا نباید دعوت عمومی کنند و مردم را به حضور در پای صندوق های رأی در روز (28 خرداد) دعوت کنند.

اظهارات مشکوک رئیس ستاد انتخابات درباره انتخابات/ آقای عرف! به تبعات اظهارات نسنجیده خود فکر کرده اید؟واکنش نماینده مجلس به اظهارات عرف: مجریان انتخابات سخنان دلسرد کننده نگویند

 

اکبری با تاکید بر اینکه آنها با اعلام این آمار به دنبال خالی کردن دل مردم هستند، بیان کرد: این آمار دادن ها اتفاقی و شیر و خطی نیست این آمار دادن های غلط و کم در جهت و خطی است که یعنی اگر ما نباشیم مردم در انتخابات شرکت نمی کنند.

وی اضافه کرد: مردم از عملکرد دولت آقای روحانی ناراضی هستند و لحظه شماری می کنند تا انتخابات برگزار و با مشارکت بالا و انتخاب فرد اصلح از دست این دولت خلاص شوند و این در حالی است که برخی با دادن آمار غیر دقیق افکار عمومی را با موضوعات مبهمی مانند میزان مشارکت منحرف می کنند.

نماینده تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه طبق آخرین آمار میزان مشارکت مردم در انتخابات از 50 در صد گذشته، اظهار داشت: طبق بررسی های میدانی و گزارشاتی که می رسد، میزان مشارکت بالا خواهد بود و روز جمعه و با حضور اکثریت مردم پای صندوق های رأی مشخص خواهد شد که تمامی آمار که از سوی این افراد مبنی بر کاهش مشارکت اعلام می شد، غلط بوده است.

به گزارش تسنیم، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور اخیراً در جریان نشست خبری خود، میزان مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد را در نظرسنجی ها بین 37 تا 47 درصد اعلام کرده بود.

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان