سه شنبه، 08 اسفند 1402| 27 February 2024

آفتاب ایلام - تبلیغات یکی از شیوه‌های ارتباطی با مشتری بالقوه و بالفعل در بازاریابی است و تبلیغات انتخاباتی نیز از این تعریف مستثنا نیست.

مُبلغان کالای انتخاباتی، نیز تلاش بر آن دارند تا در میان مشتریان بالقوه و بالفعل سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند و به همین جهت به وعده‌ها روی می‌آورند،

وعده‌هایی که امکان سنجش و ارزیابی آنان ناممکن و گاهی هم خیالی و با جنس اختیارات و وظایف نمایندگی مجلس سنخیتی ندارد.

نمونه‌های از این وعده‌ها «وعده استاندار و مدیرکلی»، «افزایش درصد جانبازی»، «ساخت کارخانه در فلان جغرافیا»، «استخدام جوانان» و «آوردن توسعه و پیشرفت» و ده‌ها از این عناوین را می‌توان نام برد.

گویندگان این نوع وعده‌ها با سوءاستفاده از احساسات مردم درصدد فریب افکار عمومی برمی‌آیند و عملاً درصدد بازاریابی کالای تقلبی هستند.

کالایی که برندی نامرغوب اما با بسته‌بندی فریبنده است و این فریب موجب آن می‌شود که انتخاب مردم به ضرر مردمان آن دیار باشد و شاید علت یک‌بارمصرف بودن نمایندگان مجلس در ایلام همین تبلیغات اغواکننده در زمان انتخابات و اقدام به فریب و فروش کالای نامرغوب به مردم باشد.

اما آنچه وظیفه مشتریان است آن است که با تحقیق و بررسی در میان برندهای انتخاباتی برندی را برگزینند که مارک استاندارد آن را روئیت کنند و استاندارد بودن کالای مورد خریداری آنان دارای دو مؤلفه اساسی باشد و آن اینکه عملکرد گذشته را که قابل ارزیابی و سنجش است را به تحقیق بگذارند و دوم اینکه وعده‌های آنان را با معیار وظایف و اختیارت به سنجش بگذارند.

در غیر این صورت کالای انتخابی آنان از برندهای فریبنده و هدر دهنده سرمایه آنان است و دیارشان را 4 سال با ضرر روبرو می‌کند.

* دکتری اندیشه سیاسی

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان