جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

 در جریان بازدید تور رسانه ای جمعی از خبرنگاران استان از برخی دستگاه های اجرایی مشخص شد که بیشتر دستگاه ها و سازمان های دولتی ایلام در مصرف برق صرفه جویی نمی کنند.

آفتاب ایلام، مصرف برق در استان ایلام که از اوایل دی ماه امسال روندی افزایشی به خود گرفت، در روزهای اخیر نیز شیب صعودی به خود گرفته است، موضوعی که ادامه قطعی ها را در نقاط مختلف استان نوید می دهد. 

امروز چهارشنبه، شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام تور رسانه ای با حضور جمعی از خبرنگاران جهت بازدید سرزده از دستگاه های اجرایی جهت نحوه مدیریت مصرف برق برگزار کرد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در یکی از بندها بر کاهش مصرف ادارات تاکید شده که تا ۵۰ درصد در زمان حضور و ۱۰ درصد در زمان تعطیلی میزان مصرف خود را کاهش دهند در غیر این صورت برق دستگاه های اجرایی پرمصرف قطع خواهد شد.

خبرنگاران رسانه های استان امروز به اتفاق گروه های اجرایی تعیین شده و مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق و مدیریت بحران استانداری ایلام با استفاده از سیستم هایی که در اختیار داشتند، بررسی لازم ها را از چند دستگاه اجرایی به صورت سرزده بعمل آوردند.

پس از بازرسی و بازدید سرزده از دستگاه های اجرایی چون سازمان تامین اجتماعی، شهرداری، بانک ملی و راه و شهرسازی استان ایلام مشخص شد که نه تنها هیچ کدام از این دستگاه یا سازمان ها مصرف برق را رعایت نکرده بلکه مصرف آنها بیش از حد مجاز نیز بوده است.

به علاوه این چند دستگاه اجرایی، خبرنگاران از چند دستگاه اجرایی دیگر به صورت سرزده بازدید کردند که بیشتر این ارگان ها از کولر گازی استفاده می کردند، این درحالی است که استفاده از کولر گازی در مناطق شمالی استان ممنوع است.

برق ۴۰ دستگاه اجرایی پرمصرف در ایلام قطع شد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری تاکنون ۶٠ دستگاه دولتی مرکز استان مشمول خاموشی چند باره شده است، همچنین طی برگزاری مانور تخصصی برق ۴٠ دستگاه اجرایی دیگر نیز قطع شد.

محمد محمدیان شمالی از تشکیل تیم نظارت بر مصرف برق در ادارات استان خبر داد و بیان کرد: این تیم ها با نظارت برق استان، همکاری استانداری و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان با استفاده از چک لیست های مشخص که توسط شرکت توزیع برق استان تهیه شده کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات را در دستور کار قرار می دهد.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها لیست ادارات پر مصرف به استانداری ایلام ارسال می شود.

لزوم صرفه جویی در مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی نوبتی در ایلام

محمدیان شمالی یادآور شد: عدم رعایت مصرف برق توسط مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی باعث شیفت بندی مجدد و قطع برق در سطح استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضرورت دارد.

محمدیان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به رعایت مدیریت مصرف انرژی هستند و از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده رعایت نشدن آن، گزارش کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم دستگاه ها و سایر سازمان ها نسبت به رعایت برنامه اقدام کنند تا شاهد کاهش مصرف بوده و نیازی به قطع برق نباشد، چرا اگر اداره ها رعایت کنند مردم هم تشویق به رعایت می شوند

مصرف برق ایلام از سهمیه ابلاغی فراتر رفت

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مصرف برق در استان طی روزهای گذشته به عدد ۳۴۴ مگاوات رسیده که ۵۹ مگاوات از برنامه تعریف شده شرکت مادرتخصصی بالاتر بوده است.

محمدیان شمالی افزود: در این خصوص می توان ایلام را استانی با درصد بالای افزایش مصرف برق در کشور دانست. 

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام با اشاره به اعمال برخی خاموشی های در برخی نقاط استان بویژه حوزه شمالی استان بیان کرد: دلیل این امر جلوگیری از اعمال خاموشی های گسترده، طولانی مدت و غیر قابل کنترل است و به همین علت مجبور به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار هستیم چرا که این کار باعث ایجاد توازن بین تولید و مصرف می شود.

محمدیان شمالی تاکید کرد: اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد،  بدون شک استان در لیست قطعی برق قرار می گیرد.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان