جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

 معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، از تخصیص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ماشین آلات آتش نشانی در شهرداری های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام، مهدی جمالی نژاد روز شنبه در همایش بزرگ شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام اظهار داشت: ۲ لایحه درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها و دهیاری های کشور به تصویب رسیده است.

وی یکی از نیازهای کنونی شهرداری ها را تامین تجهیزات آتش نشانی ذکر کرد و افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین دستگاه های آتش نشانی و عرضه اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر حمایت ها برای شهرداری های بزرگ است

معاون وزیر کشور تاکید کرد: همچنین برای رشد، توسعه و رونق طبق ماده ۵۸ طرح ها و ایده هایی برای شهرهای کوچک در نظر گرفته شده و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات به تمام استان ها از دیگر نگاه های ویژه به شهرداری ها و دهیاری ها است.

جمالی نژاد گفت: باتوجه به طراحی سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداران و دهیاران هرچه سریعتر نسبت به تکمیل طرح های نیمه تمام محل خدمت خود اقدام تا اعتبارات مورد نیاز را برای اتمام پروژه ها دریافت کنند.

وی در خصوص این سامانه یادآور شد: در سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری ها و دهیاری های کشور اطلاعات مربوط به شهرداری ها و دهیاری های تمام نقاط کشور از جمله پروژه های در دست اقدام، نیمه تمام، اعتبارات مصرف شده و مورد نیاز در این بانک اطلاعاتی بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش پدیده حاشیه نشینی و مهاجرت جمعیت به شهرهای بزرگ، باید در روستاها و شهرهای کوچک شرایط اشتغال زایی و خدمات رفاهی افزایش یابد تا از مهاجرت ساکنان این مناطق به کلان شهرها جلوگیری شود.

رئیس سازمان همیاری شهرداری های کشور یادآور شد: در شهر ایلام نیز تامین منابع مالی برای خرید نردبان آتش نشانی و عرضه اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و همچنین برای شهرداری های در مسیر اربعین نیز مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

همایش شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام با حضور استاندار و دهیاران و شهرداران نقاط مختلف استان ایلام برگزار شد.

جمالی نژاد برای افتتاح زیرگذر شهید کشوری به استان ایلام سفر کرده بود.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان