جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

ابعاد حقوقی طرح "الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول " که برغم تصویب در فروردین سال گذشته توسط مجلس با ایراداتی شورای نگهبان همراه شد، روز گذشته در مجمع مشورتی حقوقی این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

آفتاب ایلام،به  گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مجمع  مشورتی حقوقی شورای نگهبان عصر روز یکشنبه 13 تیرماه، با حضور عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان و سید فضل الله موسوی و جمعی از کارشناسان پژوهشکده این شورا برگزار شد.

در این جلسه ابعاد حقوقی "الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول " مورد بررسی قرار گرفت، که گزارش مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان پس از تدوین در پژوهشکده شورای نگهبان، برای اعضای شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

 طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول  در جلسه علنی روز چهارشنبه 31 فروردین 1399 مجلس شورای اسلامی تصویب شده که با ایرادات شورای نگهبان در تاریخ 26 خرداد 1399 به مجلس اعاده شده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حقوقی، معاملات مربوط به اموال غیرمنقول با توجه به اهمیت و جایگاه آن در کاهش جرائم از قبیل کلاهبرداری، پولشویی و معاملات معارض و همچنین تحکیم مالکیت دولت و اشخاص بر املاک و اراضی باید به طور رسمی ثبت شوند و در شرایط فعلی با توجه به اعتبار و رواج اسناد عادی، معاملات مذکور زمینه ساز بروز جرائم، اختلافات مِلکی متعدد و عدم امکان اعمال حاکمیت و سیاستگذاری دولت گردیده است که این مسئله بیش از پیش لزوم تحولات اساسی در این حوزه  و الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و سلب اعتبار از اسناد عادی در معاملات را مورد تاکید قرار می دهد. 

اصلاح طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجلس

 

انتهای پیام/



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان