شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

تفاهم نامه همکاری جهت توسعه و گسترش ترویج فرهنگ اقامه نماز بین اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان و مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام امضا شد .
 

به گزارش آفتاب ایلام؛ مدیر درمان تامین اجتماعی در جلسه هم اندیشی ستاد اقامه نماز بیمه و تامین اجتماعی استان ایلام  با ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت :سازمان تامین اجتماعی خوشبختانه در حوزه نماز پیشرو و جز اولین دستگاه های کشوری است این سازمان علاوه بر بحث بیمه و درمان در ترویج مباحث دینی الخصوص اقامه نماز اهمیت بسیاری قائل است .

وی افزود: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین کارکنان و مجموعه تامین اجتماعی استان یکی از اولویت های برنامه های فرهنگی در این نهاد است.

علیرضا رمضانی بیان داشت : ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز وظیفه شرعی همه ما است و ما وظیفه داریم درجهت ترویج اقامه نماز عمل کنیم و از برنامه های اعلامی ستاد اقامه نماز طبق سیاست های کلی سازمان تامین اجتماعی که تاکید بر این موضوع دارد پیش خواهیم رفت و این موضوع را یکی از وظایف اصلی خود دانسته که با افتخار در این راستا قدم بر می داریم .

وی ضمن تاکید بر پیگیری جدی مباحث مرتبط با حوزه نماز و قرآن در سطح همکاران مدیریت درمان استان گفت:نماز، عامل کنترل انسان و عبادتی است که هیچ کار خیر دیگری نمی تواند جای آن را بگیرد و انجام تمام کارهای خیر، بدون اقامه نماز قبول نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه اظهار داشت :همه تلاش ما برای افزایش بهره وری بیشتر، ایجاد آرامش در بین کارکنان از طریق افزایش باورهای مذهبی و توسعه مبانی فکری و اعتقادی از طریق توجه به نماز است.

وی افزود: مسائل معنوی در زندگی روزمره انسان ها نقش و اهمیت به سزایی دارد که به آثار ارزشمند فردی و اجتماعی نماز که همان افزایش روحیه ایثار و همدلی در بین کارکنان است می توان اشاره کرد.

سهیلا ملکشاهی بیان داشت : از دیگر برکات اقامه نماز و تأثیرات آن بر فضای جامعه را می توان کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان  نیز در این جلسه اظهار داشت : خداوند نعمت های بی شمار زیادی به انسان عطا کرده و ذره ذره این هستی مفید و با هدف خلق شده است.

وی اظهار داشت : می توان با داشتن چشمی بینا و گوشی شنوا تمامی خواسته های خودرا به عینیت درآورد و به همین خاطر کاری مانند نماز تنها فقط برای شکرگزاری از خالق هستی و عبادت او است.

فیض آله رضایتی یادآور شد: در نتیجه آن کس که نیاز به نماز دارد خودماییم نه خداوند چرا که شکرگزاری برای نعمت ها و داشته ها حال انسان را بهتر می کند و نماز ارتباط بین خالق و مخلوق است.

وی بیان داشت : ارزش و اهمیت نماز در دین اسلام به نسبت سایر فرایض دینی بالاتر و بیشتر است. به همین دلیل اگر شخصی به معنای واقعی برکات و ارزش نماز را به طور کامل درک کند هیچ زمانی آن را ترک نخواهد کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان ایلام افزود: نماز واقعی که موجب آرامش و شناخت بیشتر خود و خدا می شود. هم چنین با مراجعه به احادیث ائمه معصوم می توان این موضوع را به شکل بهتر و قابل فهم تری درک کرد. در بسیاری از روایات و سخنان امامان نماز به روشنایی و نوری تشبیه شده است که انسان می تواند از آن بهره جوید.

وی با تشکر از اقدامات و تلاش های اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در بحث برپایی و ترویج اقامه نماز بیان داشت : مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام در ارزیابی عملکرد ستاد اقامه نماز موفق به کسب رتبه ویژه تقدیر گردید و همچنین اداره کل تامین اجتماعی نیز حائز شایسته تقدیر در این ارزیابی گردید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان