پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۲۱۱ درصدی تولید محصول گاز مایع در این مجموعه طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای تحقق شعار جهش تولید این شرکت میزان تولیدات خود را در برخی از محصولات ...

آفتاب ایلام،به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، روح اله نوریان روز سه شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیان شرکت پالایش گاز ایلام اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده جهت تنوع سبد محصولات و تولید گوگرد بنتونیتی که حاصل آن، افزایش کیفیت و تولید محصولات مرغوب کشاورزی و کسب درآمد بیشتر است.

وی افزود: تولید گاز مایع در این پالایشگاه، رشدی ۲۱۱ درصدی را در سال گذشته تجربه کرد و گوگرد که یکی از با کیفیت ترین محصولات در بین پالایشگاه های کشور است، با رشد هفت درصدی در این سال، همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: همچنین میعانات گازی از رشدی ۲ درصدی برخوردار بود، ضمن اینکه برای نخستین بار از زمان راه اندازی پالایشگاه، بیش از ۳۰ هزار تن اتان به پتروشیمی ایلام ارسال شده، در حالیکه سال های گذشته و قبل از راه اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام، اتان تولیدی پالایشگاه به عنوان سوخت پالایشگاه مصرف و مابقی آن به همراه گاز طبیعی به خط سراسری تزریق می شد.

نوریان با اشاره به رشد ۵۱ درصدی تحویل برق نیروگاه این پالایشگاه به شبکه غرب کشور در سال گذشته گفت: بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال گذشته تحویل شد که در کاهش و یا جلوگیری از خاموشی های ناشی از کمبود انرژی و پایداری شبکه برق استان نیز اقدام ارزشمندی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در کنار افزایش تولید، به شاخص های با اهمیت در کاهش مصرف انرژی نیز توجه شده است، ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام در بین شرکت کنندگان در ارزیابی ششمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی از سوی سازمان مدیریت صنعتی موفق به دریافت تندیس برنزی سه ستاره در حوزه صنایع انرژی بر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام اظهار داشت: مدیریت مصرف مواد شیمیایی و هزینه های بهره برداری در این پالایشگاه با وجود افزایش تولید محصولات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، کاهش چشمگیری داشته است.

نوریان به کسب رتبه اول در ارزیابی واحدهای پژوهش و فناوری در بین واحدهای پالایشی شرکت ملی گاز اشاره کرد و افزود: قراردادهای متعدد برای انجام پروژه های پژوهشی با هدف رفع تنگناها و مشکلات عملیاتی، بررسی بیش از ۷۲ مورد پروپوزال پژوهشی، حمایت از پایان نامه تحصیلات تکمیلی و پیگیری استفاده از نتایج ۱۲ مورد پروژه پژوهشی خاتمه یافته، از تلاش های حوزه پژوهش و فناوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی در ادامه، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد کالای مصرفی پالایشگاه از تولیدکنندگان داخلی تامین می شود، گفت: اقداماتی از قبیل شناسایی و کنترل قطعات و کدهای طبقه بندی شده، موجب کاهش ۱۰ درصدی حجم انبار و مدیریت مناسب نقطه سفارش شده و پیش بینی می شود این مهم، منجر به صرفه جویی ارزی تقریبی ۳۰۰ هزار یورو در برنامه های تامین این قطعات شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین از کنترل کیفی ۱۵ هزار قلم کالای خریداری شده توسط واحد بازرسی فنی خبر داد و گفت: اقدامات دقیق بازرسی فنی منتج به صرفه جویی و کاهش حوادث ناشی از بکارگیری اقلام نامرغوب و غیر استاندارد در شرکت شده است.

 نوریان با اشاره به نهادینه شدن رعایت مسائل ایمنی به عنوان یک فرهنگ در سرلوحه همه فعالیت ها گفت: بیش از یک میلیون و ۸۱۵ هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام محقق شده که هیچ حادثه منجر به فوت در این واحد صنعتی رخ نداده است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان