جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
ایلام - ایرنا - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به مزیت های مرز مهران برای سرمایه گذاری گفت: ایجاد شغل های کوچک و خرد علاوه بر اشتغالزایی پایدار سبب بهبود معیشت در جامعه می شود و این صندوق از این کسب ...

به گزارش ایرنا،اصغر نورالله زاده روز سه شنبه در نشست شورای مدیران تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: پایدارکردن کسب و کارهای خرد و کوچک رسالت اصلی صندوق بوده و پرداخت تسهیلات، ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.

وی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا کارآفرینان، صاحبان سرمایه و متقاضیان اشتغال بتوانند با بهره گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و دیگر منابع اعتباری در عرصه تولید فعال شوند.

نورالله زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان ایلام امیدواریم تلاش هایی که در راستای توسعه صورت می گیرد سبب  افزایش ظرفیت های اشتغالزایی منطقه شود و این روند ادامه یابد.

وی یادآور شد: چنانچه بتوان در ۲ یا سه حوزه در سطح استان کسب و کار ایجاد شود صندوق آمادگی کامل برای حمایت را دارد به خصوص باید مردم را تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری و هزینه در منطقه خود کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سرمایه گذاران هر رقمی که سپرده گذاری کنند صندوق ۲ برابر اعتبار در اختیار این افراد قرار می دهد.

وی تصریح کرد:  ایجاد چنین کسب و کارهایی در منطقه رضایت عمومی و توسعه محلی خوبی بدنبال دارد و چنانچه در کنار آنها این شرکت ها را ترغیب به سرمایه گذاری و تولید کنیم تسهیلاتی خارج از اعتبارات در اختیار آنها قرار می دهیم.

نورالله زاده ابراز امیدواری کرد: اگر چنین کاری در ایلام ایجاد شود می توان تا پایان سال جهش خوبی در ظرفیت های استان ایجاد شود.

وی به ظرفیت مرز مهران اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه ای ما با وزارتخانه منابع آن به حساب صندوق واریز می شود و چنانچه در حوزه مرز که یکی از مزیت های استان است تمرکز کنیم و یک سری کسب و کارها در این منطقه مستقر شود می توان شاهد صادرات خوبی به کشور عراق شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار به وزارتخانه اختصاص یافته که قرار است بخشی از آن را برای استان ایلام در نظر بگیریم و تا پایان سال قابل انجام است.

نورالله زاده تصریح کرد: در خصوص اشتغال پایدار روستایی یکی از طرح هایی که چند روز گذشته برای استان ایلام تصویب در حوزه آب معدنی است و این طرح ها را که تولید و توزیع آب معدنی عمدتا صادراتی است در کمیته تصویب شده است.

وی ادامه داد: فرصت های اشتغال بسیاری در استان وجود دارد  و چنانچه این ظرفیت ها شناسایی شوند و به تصویب برسند تا پایان سال قابلیت اجرایی دارند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان