سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403| 30 April 2024

اسماعیل نعمتی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار آفتاب ایلام از پوشش بیمه یی در بخش زراعی ،مزارع گندم و جو آبی و دیم و محصول کلزای آبی توسط صندوق بیمه کشاورزی استان خبر داد و گفت : ۱۷ هزار کشاورز از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند و در سال زراعی اخیر برای۴۱ هزار و چهارصد و بیست و سه هکتار از اراضی بیمه‌نامه صادر شده است.


معاون خدمات بیمه کشاورزی استان اضافه کرد:خطرات تولید صنعت دامپروری از بروز بیماری ها در عرصه های صنعتی، روستایی و عشایری تحت پوشش دو نوع بیمه پایه و تکمیلی قابل جبران است.

وی، خطرات تحت پوشش بیمه پایه را بیماری ها و حوادث قهری برشمرد و افزود:خطرات تحت پوشش بیمه پایه برای حوادث قهری شامل صاعقه، سیل ،زلزله.... است که بیمه گذاران می توانند تحت این شرایط غرامت خود را دریافت کنند.

نعمتی با تشریح مزایای بیمه پایه در بخش خسارت زراعت موردی (طوفان،سیل ،حمله پرندگان) بیان کرد: تعداد ۱۵۵ پرونده در این زمینه تحت بررسی قرار گرفت و میزان ۹۸۰ میلیون تومان غرامت پرداخت‌ است.

اسماعیل نعمتی با اشاره به اینکه تمام محصولات دیم تحت تاثیر خسارت تنش خشکی قرار گفته ابراز داشت: میزان خسارت وارده به کشاورزی با توجه به اقلیم مختلف استان بین ۴۰ تا ۶۵ درصد بوده که تا پایان شهریور غرامت به کشاورزان پرداخت می شود


نعمتی گفت: پرورش دام سبک و سنگین همچون سایر فعالیت‌های بیولوژیک، دارای ریسک‌های بی شماری است که نتیجه رخداد آنها از دست رفتن سرمایه دامی و زیان دامداران است که در این زمینه مبلغ ۱ میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون تومان حق بیمه از بیمه گذاران این بخش دریافت شده که ۲۳۱ هزار و ۲۹۴ راس دام تحت پوشش بیمه قرار گرفته و میزان ۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان به ۹۱۱ نفر دامدار غرامت پرداخت شده است


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه در بخش طیور مبلغ ۸۷۰ میلیون تومان حق بیمه توسط بیمه گذاران این بخش به صندوق واریز شده ،گفت: ۱۶ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۶۵۹ قطعه جوجه یک روزه زیر چتر بیمه یی خدمات کشاورزی قرار گرفته ،که تاکنون ۴۶ میلیون و پانصد هزار تومان به دو پرونده خسارت دیده مرغداری غرامت پرداخت شده است .


نعمتی گفت: صندوق بیمه کشاورزان ۲۴۴ میلیون تومان حق بیمه از زنبور داران استان دریافت کرده و این درحالی است که میزان پرداخت غرامت به ۱۴۹ نفر در همین مدت ۲ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان بوده است.

وی میزان محصولات باغی استان را محدود خواند و گفت: در زمینه بیمه باغات در سطح استان استقبال زیادی صورت نگرفته و در حدود ۹۳ هکتار از آنها تحت پوشش بیمه ی کشاورزی قرار گرفته که عمدتاً دچار خسارت شده که تحت بررسی و اقدام به پرداخت غرامت قرار گرفته اند‌

نعمتی در بخش دیگر سخنانش به بیمه منابع طبیعی پرداخت و تصریح کرد: بیمه منابع طبیعی که شامل ۱۶ هکتار و سیصد و بیست و دو هکتار مرتع استان بوده که دچار خسارت تنش خشکی شده و نیز در دست بررسی و اقدام می باشد.

نعمتی خاطرنشان ساخت: با توجه به کمک های دولت به فعالین بخش کشاورزی در قالب اختصاص یارانه حق بیمه کشاورزی، انتظار می رود کشاورزان و دامداران محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار داده و از مزایای خدمات بهره مند شوند زیرا صندوق تنها نهادی است که خسارت وارده را به بخش کشاورزی جبران و ادامه توان تولید فعالین این بخش را فراهم می کند.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام در پایان گفت: در این راستا دستگاه های متوالی شامل جهادکشاورزی، مدیریت بحران، دامپزشکی اداره کل امور عشایری و سایر نهادهای مرتبط با بخش کشاورزی درخواست می شود همراهی خود را در اشاعه فرهنگ بیمه پذیری اعلام نمایند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان