جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

"حادثه زمین فوتبال چوار" رویدادی که در تاریخ جهان بی سابقه بوده است

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ۱۲:۰۹ چاپ کدخبر: 5807

 دبیر فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در مراسم تکریم خانواده های شهدای زمین فوتبال چوار گفت: وجب به وجب خاک استان ایلام قدمگاه شهیدان بوده و تمام جغرافیای ایلام، مقدس است. وی اضافه کرد: وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده های آنان و تبیین جانفشانی و رشادت های شهیدان برای نسل جنگ ندیده است.

آفتاب ایلام| "علی‌اکبر بسطامی" گفت: 23 بهمن ماه سال 1365 از خاص ترین روزهای دفاع مقدس است. روزی که زمین فوتبال تعدادی جوان بی دفاع با حمله وحشیانه هواپیماهای صدام، به قتلگاه خونین تبدیل شد. رویدادی که در تاریخ جهان بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حواشی شکل گرفته پیرامون منطقه "باباگیر" از توابع شهرستان ایوان تاکید کرد: به هیچ کس در هر جایگاه اداری و یا سیاسی اجازه نخواهیم داد با طرح مباحث بدون پایه و اساس باعث تشویش اذهان مردم، ایجاد نگرانی، موجب تفرقه افکنی و به هم زدن وحدت و انسجام ساکنین یک منطقه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: سالیان زیادی هست که مردم ما از وجود ذخایر نفت و گاز تنها دود و آلودگی نصیبشان شده لذا تصمیم گیری در خصوص مدیریت منابع نفت و گاز این استان که با جانفشانی و تقدیم خون هزاران شهید از آنها دفاع شده، حق مردم ایلام است.

بسطامی خاطر نشان کرد: نگاه تمامیت خواه نداریم اما از مطالبه رعایت عدل در خصوص مردم شریف استان ایلام، اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع بومی گزینی در پروژه های صنعت نفت و گاز و توجه به جوانان و نیروی انسانی این منطقه، کوتاه نخواهیم آمد.

این نماینده بیان داشت: اعتقاد داریم راه برون رفت استان از محرومیت و رفع مشکل اساسی اشتغال جوانان، با استفاده مناسب از منابع نفت و گاز از طریق توسعه و تکمیل زیرساخت ها، احداث پالایشگاه های جدید با هدف فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در داخل استان امکانپذیر خواهد بود و برای تحقق این خواسته‌ها نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان صدای واحد دارند.

گزارش از سمیه میری



نویسنده: سمیه میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان